Godmorgon 28 januari
Rått och gråmulet här på Långarnö . I dag blir det en kort tur (7 min) till Lötsberga Djurklinik och slutmätning av Verdi . Det var lite fler connemaror anmälda såg jag, så får väl se om jag "springer på #någon eller om vi går om varandra .
Ha en fin lördag !

Grått här med. Har tillbringat morgonen i tvättstugan, och nu bär det ner på stan en sväng. Ska luncha med syster. Hästfritt idag och nattjobb vänter…
#0 Lycka till på mätningen
#0 Lycka till på mätningen! Vad skönt att ha så nära! Avundsjuk! Själva var vi borta drygt 3,5 timmar igår och då behövde vi inte alls vänta! Lång skrittur på Mallan idag! Väldigt isigt!

Hemma igen. Tyvärr träffade jag inga andra connemaror på plats. Verdi slutmättes til 147 cm.

Idag var det kallt tyckte Melody (och jag), nyklippt och allt. Vi skrittade runt åkern och hon var spänd som en fjäder. Motorcrossåkare på andra sidan krondiket gjorde ju inte saken bättre.Tre stenar som vi brukar gå förbi var värre än värst tycket M och ponnyn lättade i fram och vända åt sidan. Suck. Hon är ju mjuk att följa så inga "problem" men jag blir så trött!
Måste nog skaffa ett skritt-täcke i tunn ylle som går hela vägen runt bogen om det ska vara så här, nu har jag bara ett ländtäcke. Någon som har förslag på sådana?

Typiskt att det skulle bli så råkallt! Bara -3 men känns som -10! Var tog den utlovade Spanienvärmen vägen som det stod om häromdan?
En kompis har ett från Haglunds (tror jag). Ett reflextäcke. Halsen fästes på sidan och är justerbart. Det är kanske inte så varmt (50g?) men det sitter bra.
Dags att ta sig till plåsterhuset nu.
Här har vankats stallflytt för två av fyra connemaror. Yippie & Image har idag installerats på ett annat stall med ridhus inpå knuten, lite nervösa & fundersamma var de allt på var de hamnat! Men hoppas de ska trivas när de fått landa lite. Jag kände mig också lite ensam & vilsen på ett helt nytt ställe så jag förstår dem;) Resten av dagen har faktiskt mest spenderats hemma då det varit riktigt rått och kallt idag!!