Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: allmänt
Läst 741 ggr
Mellanbror2004
0

God eftermiddag 29/1

Till Ulla: Kul att träffa din pigga kompis på morgonträningen, snygg häst med en härlig galopp!

Aran och jag har haft vår helgträning med lite bassning på lördagen och en så underbar söndag, eftergiven och spänstig är den lille killen bland alla stora halvblod. Trevlig kväll på ER! men för mig, först en ny tur med Opalen när maken drar på innebandy. och så klart MOCKA, orkade inte så tidigt på morgonen, väldigt lätt att styra undan är det och lite segare att ta tag i senare. Himlen hade en ovanlig färg idag i Tungelsta, så vi trodde snön skulle komma, så skönt att vi hade fel.

Kjerulfia1
0

Idag gick vi upp till ridhuset och tömkörde. Började i det svåra varvet. Det var jobbigt sa M, plus att det var två andra ekipage i ridhuset, en annan som tömkörde och en annan som tränade bommar på marken i trav och galopp, vilket man får se som miljöträning. Men det märktes ju att hon slappnade av mer när det blev lite mindre stimmigt i riduset. 

Vägen hem blev det powerwalk för mig, jädrans vad hon traskade på, men det blev bra motion.

ambo
0

Ryttarvärlden är liten :) 2 av mina kompisar på samma träning 😀 Här har det eldats i tunna mest. Maja fixar Ambo idag.

Paloma II
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag har vi varit på klubbhoppning på Uppsala ponnyklubb en liten mjukstart inför säsongen. Denna gång var det Palomas tur och första klassen blev det tre stopp och i andra blev det ett stopp. Även om det inte blev någon omhoppning så finns det mycket positivt att ta med sig idag bl.a. Paloma bjöd inne i det ridhuset förut har hon tittat upp mot läktarna och helt tappat stinget. Mary red Becka i en av sommarhagarna och det såg lugnt och sansat ut. Mary går numera under namnet busMary då både Becka och jag har flugit av då hon för tillfället är mer pigg och glad än vad hon brukar. Men det är ju härligt med glada och busiga ponnyer 😃 Visar en sommarbild för idag längtar jag till varmare tider då det är riktigt rått ute, brrr

monsterpony
0

Ja, ruggigt och grått har det varit idag. Men ljuset kommer och i morgon stundar ridlektion, så det finns ljusglimtar helt klart.

GE
0

#3 Ja, så man längtar! Just nu längtar jag dock bara till att helgen ska vara över. En natt kvar nu, sen ledig till onsdag och planeringsdag på jobbet.

Ha en fin kväll!

MrsM
0

Har fördjupat mej i jobb med årsredovisning i helgen… typiskt byråkratiskt fritidsnöje i januari. En liten solskenspromenad igår piggade i alla fall upp.  Har matat småfåglarna men inte hunnit räkna dom. Nästa helg ska jag förbereda lite bilder till SCS medlemsträffar och det ska bli betydligt roligare.

liljegren
0

Här hemma har vi sjukstuga.. började med att lilleman för nästan en vecka sen, därefter maken och nu jag och lilleman igen. Annars är allt lugnt här hemma. Magarna växer och det är lugnt i hagarna. Bentley, den lille busen, har fått en specialgrimma med mitt telefonnummer broderat på.. så nu om han får för sig att ta en egen promenad är han i all fall märkt.