Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 858 ggr
GE
0

God morgon 3 mars

Morrn! Nollgradigt och grått, och yr.no lovar snö. Synd om det skulle bli så. Igår var en fin dag med vårkänsla! Det vore trevligare om det fick fortsätta så…

Till helgen är det tävlingar på alla  nivåer. Kungsbacka har reg/nat obs-tävling med SM kval och inverkan. Ett 30-tal Connemaror i startfälten.

Gävle PK har lok/reg dressyr med 6 connemaror anmälda. Inte illa, men Gävle RS har lok hoppning med 16 Connemaror anmälda. Någon som ska dit, och som kan fotografera & rapportera lite?

ambo
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Grått var ordet. Är lite av en conniegroom för tillfället, rider mellan de tuffa passen som Maja rider. Som sagt hon har lite tagit tbx sin ponny i väntan på nästa hopphäst. I morrn drar vi till skåneland där flera hästar ska provridas. Middag hos hoppryttarkompisen m familj i morrn kväll på deras gård vid Vellinge. Blir spännande!

monsterpony
0

#1 Lycka till! Grått även här och rejält med jobbsaker som jag tagit med hem. Känns så där inspirerande.

Kjerulfia1
0

Idag har det snöat hela förmiddagen. Inte mycket, men tillräckligt för att marken åter ska vara vit. 

Ponnyn och jag var ute på en skogstur tillsammans med hagkompis med matte. Det var riktigt härligt. Ponnyn var pigg, men avslappnad och jättefin :) Det är så roligt att rida då.

kicki80
1

Här i Roslagen har det oxå varit grått och mulet.. Vi har tömkört och sen varit till Ridhuset med Rebell igen, han gillar verkligen ridningen. Han blir överlycklig när dottern kommer i ridkläder, då vet han att det är ridning på schemat…

GE
0

God kväll! Idag är det 4 mars, men det går ju lika bra att skriva i gårdagens tråd. Inget nytt för min del, snö på backen och på väg till jobbet snart…

Coromant
0

Vi åker till Gävle ponnyklubb imorgon. Chalmer ska gå LC och LB.

Hoppas det är bra på vägen även om vi har fått snö. Det ser ut som det blir lite kallare imorgon.