Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 844 ggr
GE
2

God Morgon 18 mars

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Minusgrader än så länge, men det ser ut att bli en solig och fin dag. Igår fick jag för första gången användning av mitt egenhändigt flätade pannband i de irländska färgerna. Det har legat i min sylåda i 15-20 år och aldrig kommit därifrån. Nu skulle vi göra en St Patrick's daybild i all hast, men det gick ju så där. Vårsolen avslöjade skoningslöst att det var en lerig ponny vi tagit ur hagen, och försökt snygga till ☺️

Klicka på bilden och förstora så ser ni pannbandet bättre Tyvärr blänker solen…

Idag är det tävlingar på Strömsholm . Drygt 30 Connemaror anmälda. Skulle vara kul att åka dit, men jag väntar till utomhussäsongen och efter ögonoperationen.

Ha en fin dag!

RC71
0

Snyggt ! Kan man få beställa ett? 🙂

Stålande vacker morgon här på Långarnö .  Chaitriona har gått  in i "mammabubblan " och jag ska strax köra in lite mer halm . I bästa fall är det betessläpp om sex veckor 🙂

Ha en fin lördag i solen alla !

GE
1

#1 Haha, absolut! Efter ögonoperationen….

Åh, mammabubblan, så mysigt!

Sassenach
0

Förmiddag! Kråkan och jag har varit iväg på lektion, han uppförde sig så bra så, bara lite pigg. Ridbanan är fortfarande lite isig, men går att beträda, änteligen kan man börja arbeta med dem igen. Nu iväg för att hämta beställd köttlåda och sedan lektion i bågskytte på eftermiddagen. Även russet ska ha sin promenad. Mycket inbokat idag, imorgon ska jag bara med en bekant till Rimbo på pay 'n Jump. Hennes dotter ska rida tre(!!) ponnyer, varav en connemara. Hoppas hon tycker det är lika kul när hon ridit sex starter. Kan tillägga att det är dotterns egen idé. Ha en bra dag!

RC71
0

#2 Perfekt ! Ett likadant i storlek full kan du notera  🙂

För det du har är väl inte till salu ?

liljegren
0

Jättefint pannband! Han är vacker oavsett om har nu var lerig eller ej. Jag har en dam här hemma som börjar se färdigjäst ut. Det är lite drygt två veckor kvar men jag tänker inte chansa. Glad att vi har kameror i fölningsboxen så att jag inte behöver gå ut :)

RC927
0

#0 Jättefint pannband! Big business kanske att sälja! Oh, jag blir riktigt fölsugen( rättstavningsprogrammet ville ha det till röksugen, haha) när ni som väntar berättar. Jättehärlig ridtur på förmiddan i solen på Mallan tillsammans med en annan connemara, Midnight Eye.

Coromant
0

I bilen på väg hem från Östersund just nu. Vi har haft det mysigt som vanligt. Små tjejerna var väldigt stolta över deras nyköpta skoter. Imorgon är det Chalmers andra inomhus terräng, hoppas det går lika bra den här gången. Ikväll blir det lite mys med hästarna.

lil-sis
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tömkörde en sväng idag. Först välartad sedan mer i luften än på marken. Jag hoppas hon har fått det ur kroppen tills jag börjar rida efter 18/4…

GE
0

#4 Noterat 😉Nä, det är inte till salu. Ingen vidare kvalitet på pannbandet.
Gammalt säkert från 80-talet ). Dessutom behöver jag det som mall.

#6 Haha, vem vet? 🤑

GE
0

#5 vem är först ut?

liljegren
0

#10 Gwen :) drömde inatt att hon fick ett brunt stoföl.. frågan är bara om ett sådant skulle få behålla den bruna färgen.. för skimmelfärgen är väl dominant?

GE
0

#11 Ja, om man tittar på arvsgången på senskimlarna, har man svårt att tro att anlaget skulle kunna vara annat än dominant. Om man utgår från det är det 75% chans att det blir en senskimmel och 25% enfärgad. Spännade!