God dag 2/4
På fölfronten intet nytt.. Idag flyttade Rebell till dalarna. Dubbla känslor, som vanligt. Kommer bli jättebra för honom. En tjej med vana av ungponny, litet stall med kompis och mkt utevistelse. Men det känns. Det är min första egna fölunge. Meningen var ju att jag bara skulle betäcka Bellis en gång. Att jag skulle ha två connemaror. Sen blev det inte riktigt så. Isolde kom in i bilden, sen Paddis.. Fast det blev ju inte till det sämre.

Hade morgonpasset i stallet idag. En riktigt härlig morgon blev det med kaffe och smörgås på bänken utanför stallet när alla pållarna hade fått sitt i hagarna.
För Melodys del blev det ett pass tömkörning med mycket jobb för att stärka vänstersidan. Det var en trött ponny mot slutet.
Idag blev en dag i solen som tillbringades på Chicken Jump i Rimbo. Rebecka och Paloma tog en tredje plats i LD (80 cm) :-)

Chalmer har också varit i Rimbo idag, nytt för idag var att starta två klasser i hoppning. första rundan Lätt E var jättefin och en felfri ritt. På framhoppningen till andra klassen Lätt D tände killen till ordentligt och taktade på stället när Mikaela tog tyglarna. Inne på banan gick dom första fyra hinden fint sen blev han väldigt stark och det gick lite för fort, två hinder åkte ner för att sen sansa sej lite och vara jättefin över sista hindret. Vi är jättenöjda med dagen.
China har varit på uteritt med Kristin och dom avslutade med lite jobb på banan. allt bara bra.
Coromant fick en skön semesterdag i solen.
Tömkörde mycket sansad ponny igår. Är så glad att höger galopp är kvar trots vilan!

Söt sondotter! Bra smak också, kanske snart dags att börja leta Connemara kat B?