Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 780 ggr
GE
0

God Morgon 8 april

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Igår sken solen, fåglarna kvittrade och humlan surrade bland vårblommorna.
Idag är det kallt och grått, både ute och inne i hjärtat! Fy tusan!!

Hade tänkt åka till Heby på dressyrtävling, men tappade lusten totalt.
Det får bli en koll på equipe istället.

liljegren
0

Ja.. gårdagen var väl ingen direkt höjdare.. man får vara glad att man bor på landet. Det var ju iaf minst 4 connemaror, eller har jag missat någon/några? :) men det hade nog blivit en lång dag för dig.. Här är det lugnt. Inget föl än.. hoppade till en gång inatt då jag tyckte det såg ut som en fölis först.. men det var bara halm.. önskeseende eller vad man nu ska kalla det?

Kjerulfia1
0

Skogstur med Melody idag. Och något som jag trodde inte kunde hända längre hände. Vi kom ut på ett för mig helt oväntat ställe.  Jag blev jätteförvirrad. Skogen är ju inte enormt stor och det finns miljarder med stigar som ligger ganska tätt, så det var ganska roligt. Nu får vi se om jag hittar tillbaka till den stigen en annan gång.

GE
0

#1 De var 6 st från början, men Önnarps Macho var struken såg jag- En lång dag hade det blivit- Tic Tac startar den ind FEI klassen 19.27! Kallt är det alltid i Heby så här års också. Anläggningen ligger i ett riktigt köldhål.

Det hade dock varit spännande att se Little Dussty Wind. Är hon senskimmel tro?

GE
3

Tänk så duktig han är den där "gulingen" Tic Tac! Kom 2:a i den ind FEI klassen på 66%.  Han ligger fn 3:a i rankingen kat C, och 7:a i den totala. Härligt att en stadig Connemara kan slå sig fram nationellt bland alla ädla ridponnyer  ;)

Bild från 2015. Samma duktiga ryttare nu som då.

GE
0

Tic Tac val f-01 e Countach Campbell u Köhls Rapsodi e Pommac

GE
0

Ett särskilt grattis till Ocean Murphy och hans ryttare Linnea som tog en 4:e plats i Lagtävlansprogrammet (LA) på fina 68.78%. Snyggt jobbat!

Ocean Murphy val f-04  e Grange Merlin Surf u Ocean Amy e Silver Cloud