Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 631 ggr
monsterpony
1

god morgon 30/4

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Sista april och solen strålar från en klarblå himmel! Och det är dessutom utlovat lite varmare temperaturer. Kanske det är en dag att vårstäda trädgården lite?

Ha en skön Connemaradag ni andra.

GE
0

De bara lovar och lovar! Är det Cashel Bay Benny på bilden?

Ha en trevlig sista april!

liljegren
0

Eowyn är en riktigt pigg rackare! Det är så härligt att stå och titta på dem. Det är nästan så att man glömmer bort att det finns annat att göra.. Vi håller på med ett nytt badrum, tur att man kan sitta ute och kolla inredning och kakel i mobilen ;) solen kikar fram mellan varven och då är det riktigt skönt ute

RC71
0

Fler än jag som tyckte en tur till återbruket var en god idé i dag.. Nåväl nu är jag hemma igen. Kasta skräp och elda är två aktiviteter jag gillar, så detta är en bra dag så här långt :) Trevlig valborgsmässoafton alla!

Kjerulfia1
1

Idag har jag inspekterat Melodys sommarvistelse. Resultat: en del kommande trådfix och max  5 nya stolpar, så mindre jobb än befarat. 

Grannarna som jag lånar hagen av har gjort ett jättejobb med att rensa undan sly och döda grenar/mindre träd, så det ska bli kul att se hur det ser ut i sommarskrud senare.  Själv klippte jag bort en del slån runt några av stigarna och meterhöga björkar från betesdelen. 

Vi har också haft gr(at)isarbetare som använt sig av metoden avancerad ekologisk markberedning i valda delar av hagen under vintern . Undrar om detta kommer att gynna eller missgynna smultrontillväxten på dessa ställen? Melody och sommarpolaren Boppe får väl jobba på att platta till marken.

GE
0

#2 Det var mycket spring i benen på lilla mamman också :) ca 3 veckor där…

Åh, vad det ska bli kul att träffa Gwendolyn och Eowyn. Man blir lite nostalgisk och fånig när man följt en häst från litet föl till vuxen ålder, fastän man inte ägt den själv. Sen ska det såklart bli jättekul att träffa en annan fröken också! Fröken F!