Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikettgod-morgon
Läst 504 ggr
liljegren
0

God eftermiddag 5/5

"Åh vad skönt att få sova om nätterna nu när Gwen fölar!" Haha ja visst.. Feber och nattskräck. Och hur ofta kan man vara sjuk innan man ens börjat på dagis egentligen!? Eowyn däremot mår prima :)

RC71
0

Så väldigt varmt i dag. Men det ska bli ändring på det enligt prognosen ser jag. Chaitriona börjar få rejält juver nu så det börjar dra ihop sej. Beräknad runt 11/5 men skulle nog kunna komma tidigare. Ha en fin kväll alla!

GE
0

Så trist (prognosen alltså)! Bara det inte bli snö! Spännade att det börjar dra ihop sig till fölning! Nu ska jag göra nåt så spännande som att åka till jobbet :(

En härlig  kväll är det iallafall! Perfekt för en cykeltur till sjuka huset.

Coromant
0

En härlig vecka börjar gå mot sitt slut. Jag har varit ledig hela veckan så det har blivit mycket stall och hästmys. Ikväll kom medryttarna och tog ut China och Chalmer på en tur till Bergtorp.  Chalmer fick nöja sej med skritt dit och hem, medans China jobbade på banan fick han beta lite gräs.

Märit
0

När kommer regnet? Vi har inte haft mycket nederbörd alls här i Gästrikekusten, vare sig i vintras eller nu. Jag är orolig för vår grävda vattenbrunn. Som tur är fick vi i går reda på att vi får utökade betesarrenden! Så betet räcker nog även om torkan fortsätter i alla fall ett tag. Där har vi även tillgång till kommunalt vatten. Vi har också p g a maskförekomst vilat hagar, vilket betyder att hagarna är fyllda av fuktbevarande gammalt gräs! Men det kan bli problem att få lokalt hö? Hur ser det ut hos er andra?

Sassenach
0

Firat tolvåring idag, herr Kråka hade nog gärna skippat skritturen på en timme och 45 min och hoppat rakt på godisutdelningen. Mina sätesmuskler var inne på samma spår, efter drygt en timme sadeln började några nästan krampa. Den sista kvarten gick jag, hopoas det främjar morgondagens rörlighet. Ha en bra natt alla.

RC71
0

#4 Jättetorrt här också :(