God Morgon 11 maj
Vädret är ombytligt till tusan, eller som smhi:s väderman uttryckte de, otroligt spännande väder. Från en härlig sol till helgrått med massor med "små kulor" som ramlar ner. Försöker lösa gåtorna med hästar, men är helt värdelös och inser min begränsning, eller okunskap.
I morgon far jag och Yuppie till Uffe i Tierp, härligt att få svettas och träna i detta fina ridhus. Yuppie får en dag på volten varje vecka med dressyr, sedan tömkörning och uteritt, det är det sättet jag hittat för att han ska tycka det är roligt, och fara ut på det här sättet. Han är ju tjugo nu och härlig fräsch, men lika dramatisk som när han var ung. Hade en tuff resa häromdagen, en sådan gång då man känner sig verkligen liten. En kraftig skur av hagel på en ny bro längre bort, och pendeltåget under, gjorde honom stridsberedd och redo att fly. Fast jag älskar nog detta dramatiska ändå, tror en lagom häst inte passat mig. Hans lillebror är ju mer lik än vad jag trott, så då är väl han lika lagom om tio år med. I och med bygget här har jag nästan något varje dag att träna på.
Tänker prova på lite terräng i sommar, jag är ju medlem i en fälttävlansklubb, Nynäshamn, så trevlig klubb, har stämt av med dem, och vi kan komma. Tar med mig Aran som har ett otroligt psyke, vi har ju studshoppat lite i vinter hos dem. Förbaskat roligt för oss båda, trevlig helg på Er önskar jag
att bilder ljuger är rätt, här hoppar vi en rishög på några dm :) foto:Lotta Lundahl
Tittar ut på sol, det var frost tidigare. Det är kul med gissa- frågorna , men svårt! Min dotter hjälper mig ofta om det bara är bilder, med ledtrådar går det oftast bättre. Anki , skulle du kunna pm:a mej om tränaren Uffe? Det är rätt svårt att hitta nåt som passar min dotter( vuxen ) och Pemberley(ponny). De skulle vilja åka bort på nån träning. Nyttigt för båda, tror jag! Här blir det ridning ikväll.
#1 kom och testa! Jag älskar att träna (dressyr) för Uffe. Alltid bra känsla i magen efter :-)

Jag måste nog sova en stund till (slitsam natt) 😴
Slänger upp en ny gissatråd så länge ;)