God Morgon 17 maj
God Morgon Gerd och hoppas du sussar gott i "sovagottvädret"! Ska strax ut för att rida, här hos oss är det otroligt busiga hästar. Ser utanför mitt fönster hur Yuppie rullar runt medan Aran galopperar i en pytteliten volt runt. Tänk jag som trodde de skulle vara lite låga efter vet/tandläkarbesöket i går pga sedering. Som ivrig ryttare, finns det nästan inget roligare att få se sina hästar i munnen, med beröm godkänt på de två yngre, t o m jag kunde se det. Yuppie fick lite flour och en liten puts av en nabb, glad att han hade så fin emalj på dem, det kunde jag dock inte se. Så det är nog inte bara humöret som är gott hos vår ras, tänderna hör dit med. Tack Lotta Sjöberg! det var du som på något sätt gjorde att jag om i kontakt med denna veterinär som jag totalgillar.
#0 vem är det? Sänder en tanke till Mallans förstfödda, som är norsk medborgare sedan ett års ålder. Hon har även en son i Norge med en ridponnyhingst. #1 Hade också tandläkare i förra veckan. Inte märkte man nåt dan efter inte, Mallan blev ordentligt påverkad av det lugnande samma dag, trots att hon fick låg dos eftersom hon förra gången knappt höll sig på benen. Hon blev väldigt frusen ett tag efter också.

#1 Kul att du är nöjd! :) Min "husveterinär" sedan många år och duktig på väldigt mkt. Jag blev lite snopen i morse för i Chaitrionas box stod en liten "Sixten". Torr och mätt. Han bajsade som på beställning när jag kom så det var inte mkt att vaka över där inte. Grävde ner efterbörden och fyllde på mat och vatten åt mamma häst. Lilla underverket är efter Silver Shadow. Mamma är Kilconly Chaitriona och morfar All Smoke. Svart men blir skm.
Grattis till "Sixten". Så fin!

#3 Grattis! Skönt när allt går bra! Här småregnar det till och från, bra då det är torrt i backen.

#3 GRATTIS och välkommen till världen lilla Sixten! Tycker nog att matte ändå får ta sig en funderare på namnet till en blivande storhoppare 😉

#6 "Sixten " är bara smeknamnet 😉

Tänkte väl 🙂men det är ett gulligt smeknamn

#9 :)