Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikettgod-morgon
Läst 523 ggr
RC71
0

Godmorgon 28/5

Lika varmt i dag . Regnet kommer på tisdag utlovas det och jag hoppas verkligen det stämmer denna gång ! Får passa på att önska alla utställare , ryttare , och övriga besökare en riktigt fin dag på Holmtebo ! Själv blir jag hemma och tar hand om hästar och tittar på Elitloppet förstås .

Ha en fin söndag !🙂

Kjerulfia1
0

22 grader kl 9 på morgonen det bådar riktigt varmt under dagen. Enligt yr KAN det komma något som inte riktigt är en höskämma. 

Idag blir det en skogstur, trav ute och kanske till och med galopp om det känns bra…

Själv har jag antagit en lätt rosa ton på överkroppen efter gårdagens grillparty.

liljegren
0

Löjligt varmt idag.. och bromsarna har vaknat till liv. Vi köpte en bromsfälla förra året men vi har liksom glömt av iom kylan som varit, så den lite så den ska upp idag. Hoppas ni på holmteboutställningen får en trevlig dag! (Ja, ni andra med såklart)

kicki80
0

Varmt och skönt ute, idag blir det ett besök på Bondes Glasscafe i Älmsta med familjen… Ikväll blir det en skogstur igen skulle jag tro.. Första dagen det blir lite svalare ska vi till sandgroparna och klättra lite och samtidigt rida lite i sjön.. så perfekt att ha sandgroparna i direkt anslutning till stranden. Blir så bra att kyla av sig efter ett klätterpass… Moa och Rebell har börjat hoppa lite oxå för att Rebell tycker det är så kul med hinder..

kicki80
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Kjerulfia1
0

Vilken härlig skogstur det blev !  Med både trav och galopp på fälten. Första galoppen ute i det fria sedan i höstas. Ponnyn tyckte det var kul och jobbade på. 

På vägen hem tappade hon ena bomullstussen (som hon har i örat) och ping! så fick jag en dansande ponny.  Lite otur att den skulle fara ur, men har man ingen mössa på får man nästan kanske skylla sig själv. Och blåser det storm så blir det som det blir.  Ja, ja, det gick bra iallafall, inga dumheter.

GE
0

Dags för duschen och cykeln till plåsterhuset igen då. Intet nytt under solen…