Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikettgod-morgon
Läst 799 ggr
RC927
0

God eftermiddag 30/5

Äntligen regn! Vet inte om jag nånsin längtat så efter det, men ser ju på hästarna att de inte är nöjda med grästillgången. Fast egentligen är det nog bra för marorna att det inte är så väldigt kraftigt gräs.

RC71
0

Ja regnet är verkligen efterlängtat! Lätt att luras av det korta gräset. Det innehåller i regel betydligt mer näring än snabbvuxet.

starrhult
0

Underbart med regn - kan till och med stå ut med att det kom just i dag, när jag är på kurs i Trosa - med övernattning på fina Stadshotellet. Gräset är alltid en källa till "fångest" hos mig…

Kjerulfia1
0

Ja regnet är verkligen efterlängtat. 

Dagen har annars varit händelserik. I morse höll jag på att frontalkrocka med en idiot som körde på fel sida vägen då hen körde rätt genom en kurva istället för att hålla sig till sin körbana. Det var ju tur att det gick bra för min del. 

Melody och jag hade dressyrträning för L i morse. Första dressyrträningen sedan i tidig höstas (eller något) och det var SÅ kul. M var lite piggelin minst sagt, det var ett tag sedan hon var så i farten. Men som L sa, det är ju 10 grader kallare än i går. Men vilken fin häst jag hade mot slutet av passet. Vi hittade lite nya knappar och en jämn lugn takt. 

Och vi lyckades hitta en lucka bland molnen under träningen, men det började regna igen strax efter.

liljegren
0

Hipphipphurra för mitt och Bellis första föl som fyller 3 år idag! Hoppas att hans matte lyxar till det lite extra för honom idag ;) Varit o lagat telefonen. Försökte lägga över det som nu fanns på den i datorn men datorn så att telefonen var tom.. som tur var fanns allt kvar i telefonen efter skärmbytet :) blir nog att se till att ladda över filer från telefonen lite oftare om det skulle råka hända nått igen. Här har det också regnat hela dagen.

GE
10

Regnet har det gjort hela dagen här också :)

Jag har haft problem med uppkopplingen sen nåt dygn tillbaka, men nu verkar det ha fixat till sig. Idag har jag varit på återbesök på ögonkliniken. Allt var bra, så nu är det bara att vänta på nästa op. Har jag riktig tur blir det i vecka 26, annars efter deras sommarstängning.

Kan konstatera att allt är som vanligt SCS fel. SH tog bort raskod 10 för drygt ett år sen. Tänk att en enda  suppleant i deras styrelse kan ha så stor makt ;) 

Vidare kan man också konstatera att det är skillnad på lort och pannkaka! När SCS tog 650:- för tilläggsreg, blev några alldeles till sig i trasorna, och basunerade ut att var olagligt, dvs helt emot JBVs föreskrift att ta ut mer än självkostndnadspris.

När SH tar samma summa är det bara onödigt dyrt….

RC71
0

#5 Skönt att höra ögat sköter sej! Ja visst är det konstigt. Det liksom väldigt mkt annat.