Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 693 ggr
GE
0

God Morgon 20 juni

Så var den årliga plågostunden avklarad! Besiktning av gamla (22 år) bilen, men det gick strålande i år också. Rätt igenom hallen och blankt papper! Så ska det se ut :)

Fortsätter med städningen idag, och i morgon kommer hovis. Efter det ska jag inte passa en endaste tid, såvida jag inte vill själv förstås…

Ha en bra dag!

liljegren
1

Här fick vi en ordentlig överraskning på fm. Isolde går i sin systers spår och fölar i god tid före beräknat datum, en sådär 3 veckor. Brun liten hingst. Än så länge verkar allt gå som det ska iaf.

[RC1393]
0

Vi skaffade en ny dragbil för några månader sedan då gamla omkom i min älgkrock och idag ska jag få premiärdra hästfinkan med den. Mamma är så rädd om den så hon har knappt vågat låta mig… Efter lite krångel fick jag fram draget och sedan kom nästa problem- det var fel uttag! Lyckligtvis hade pappa en adapter i arbetsbilen så det löste sig ganska smärtfritt, men vi måste skaffa en egen för framtida bruk. Nu saknar jag blinkers på höger sida på släpet men det är en annan femma… 

Får se hur det känns i kroppen för Sparven på dressyrträningen idag, efter helgens intensiva hoppträning. De var så fina ihop häst och ryttare efter att de började hitta ett gemensamt språk!😍

liljegren
6
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
RC71
1

Grattis till en bil som får rulla ett år till och grattis #3 till nytillskottet ! 🙂

22st  Hästar avskodda på ridskolan i dag och lika många väntar i morgon . Det är härligt att se hur det lyser i ögonen på dom hästar som varit med ett tag och vet att nu är det dags för sommarbete . Ridskolehästar är verkligen riktiga hjältar som får alldeles för lite uppskattning i hästvärlden ! Nu dags att gå ut och prova ston .

Ha en fin kväll alla !

Kjerulfia1
0

Tillbaks i civilisationen. 

Vi hann med ett pass på banan innan regnet slog till. Vi tränade på galoppen och lite sidvärtsrörelser. M skötte sig, men en protest i form av soppatorsk slog till (så klart), men vi tog oss igenom det idag också. Det gäller ju att testa matte när hon inte ridit på 5 dagar tänkte nog ponnyn.

monsterpony
3

#3 Grattis! Vilken liten sötnos.

Här har det varit kvällsdressyr hos Mantorpsryttarna med högt connemarainnehåll. Holmtebo Umbrella, Hagens Jennifer, Charleville Bobbin, Hagens D'Arcy och Conco knep var sin placering, med seger till D'Arcy.

Märit kanske känner igen den här fröken?

GE
0

#6 Jag känner också igen henne ;)

GE
0

#3 Åh, vilken fining :) Grattis till nytillskottet, och grattis till en fölvaka mindre i sommar! Kanske triggar hon igång  nån annan också, de brukar ju kunna göra det.

GE
0

#4 Håller med. Ridskolehästar är riktiga hjältar. De jobbar på i det tysta, och får alldeles för lite uppskattning och uppmärksamhet.

monsterpony
0

#7 Liten blir stor. 😀

Märit
2

# 6 och 7 Javisst känner jag igen vår fina Wal's Rohanna, Rhondas och Rossins storasyster. Vänligare och följsammare häst får man söka efter! Rhonda har kommit hem efter ett års utlåning. Hon har dock åkt vidare till Chancen. Så vi väntar spänt!

liljegren
1

#11 åh vad roligt att läsa! Det ska jag säga till mormor :)