God Morgon 28 juni
Tiden går rasande fort, så då måste det väl vara så att man har roligt antar jag…
Det har precis gått ett år sen jag tog beslutet om en Pony Time Out. Det gjorde ont i hjärtat när jag vinkade iväg vår sista fölunge (som hunnit bli fem år), men jag insåg att våra ponnyer behövde större utmaningar än att gå hemma hos mej och skrota.
Tack vare våra ponnyers fantastiska "fosterföräldrar" har jag nu på ena hållet blivit "mormor" till en fin hingstunge och får följa de två andra stonas karriärer på tävlingsbanan. Så kul att hästarna kan vara till nytta & nöje för många. Man kan glädja sej åt connemaraponnyer på olika sätt, och just nu gör jag det på distans.
Ha en bra dag alla!

Soligt och härligt idag, och jag jobbar vid vårt externa förråd, så man får se lite sol :)
Igår hoppade ponnyn igen. Hon är ju för underbar. Det ska gå fort och man ska hoppa så många hinder som möjligt. Igår tränade vi på att hoppa tillsammans med massa andra hästar. Hon låste sig någon gång eftersom det blev för mycket för lilla knoppen och fick soppatorsk, men det lossade efter en stund och hon hoppade på som en gudinna. Så nu ska vi fortsätta att hoppa tillsammans med andra och jobba på att få en avspänd ponny då. När vi hoppar själva funkar det hur bra som helst.

Ja, tiden går fort! Det tyckte visst min bilmek också. Han hade inte tid att komma igår, men ringde nyss och kommer "framåt eftermiddagen". Törs man tro på det?
Tack vare Fenellas "fosterföräldrar" har jag ju också blivit "mormor" till en fin liten prins, som jag kan få följa. Jag är så tacksam och glad för att Sandra och Mats ville och hade möjlighet att ta emot Fenella, så att hennes gener kan leva vidare…

#2 Blev det nån bilmek? På tal om att få följa sina uppfödningar.. Emblas mattar var här idag och pysslade med henne. Hon såg så vuxen ut! Hoppas bilden följer med :)

#3 Nej på båda frågorna! Varken bil eller bild ;) Det blev så sent igår, så jag tyckte vi lika bra kunde vänta tills idag. Nu har han BEDYRAT att han ska komma före 14.00

Plötsligt hände det! Inte före 14.00 men NU har jag ett nytt batteri i bilen!!

Ja, vuxen var ordet! Fin :)
Lämnat de frodiga ponnyerna hemma och åkt till sommarstugan söder om Sundsvall. Hoppas att någon medryttare rider Gondor. Hans dygnetruntätande behöver få avbrott och magen röra sig. Bra med mycket hagar, men när nu regnet kom till slut har vi fått gräs i överflöd. Ingen ström behöver finnas på linorna och en fin hage har vi vilande trots att vi medvetet vilade den ifjol.

#6 Fin och långbent spätta !