God Morgon 30 juni
Sista jobbardagen innan semestern idag.
Hästarna har ridits på den slagna vallen i veckan som varit. Lite extra taggade på den stora ytan.
Chalmer fortsätter med sin hoppträning en gång i veckan. Både Chalmer och China är anmälda till dressyr kurs i nästa vecka.
Inga tävlingar förrän slutet av juli.

#0 Lyckost dig! Halva min har gått redan…
Idag blåser det skönt och är redan varmt +19 här i Uppsala. Dagen ska tillbringas ute på Grän. Sigrid och jag ska sitta i varsin solstol och titta när andra arbetar ;)
I morgon tar jag nog en sväng till Gävle Ponyklubb. Om det blir några rosetter utdelade återstår att se. Jag har inte fått tag på någon som kan komma och hjälpa till, och det är svårt att hinna med själv. Jag vill ju fotografera så många som möjligt också. Det var svårt nog i Tierp förra året, och då var det ändå inget stort avstånd mellan speaker/resultatrummet och banan. Tillräckligt dock…
Ha en bra dag!
Inte verkar det bli nåt av allt regn som skulle komma….vet inte om det är bra eller dåligt totalt sett! Skönt att man har bra medryttare så man kan ta lite ledigt några dar. Vågar inte ännu låta Mallan o Pemb vila. Mallan kan få några dar ibland, men eftersom hon är gammal försöker jag röra på henne de flesta dar!

Jag har fått nån mysig förkylning med feber och ledvärk så jag har sovit större delen av dagen och mår lite bättre nu. Ska se om jag tar mig ut o skruva lite isolatorer ikväll.

Fixar det sista inför klubbens dressyrtävling imorgon på vackra Ledingenäs.
Har ni vägarna förbi? Kom och kolla på storhästar (tyvärr inga connemaror som startar) som viftar på benen i LA:4, MSVC:1, MSVB:2 och MSVB:4.
Jag tävlar inte utan är tävlingsledare.
Det finns fika!
Synd Gerd att jag är i sommarstugan. Skulle annars gärna ha hjälpt till!