God Morgon 1 juli
Morrn! Dags för dusch o frukost, och sen börja rulla mot Gävle….
Ha en fin dag!
En solig och lugn morgon som omväxling. I går blåste det hiskeligt hela dagen. Följden blev en massa oönskat jobb på semestern. En jättestor björk och ett riktigt gammalt äppelträd blåste ner. Tack och lov Inga skador på byggnader, djur eller människor. Hästarna fick nog efter några timmar och ville komma in. Tyvärr inte en droppe regn, vilket skulle behövas. I dag ska jag till mina grannar och hälsa på Electra som har sommarjobb på deras ridläger.
Jättedålig uppkoppling här i Roslagen, men just nu funkar det nog! Mallan utlånad till liten flicka( och mamman ) . Flickan tränade balans och stod i sadeln. Såg bild och Mallan verkade nöjd! Lagom jobbigt kanske?
Hektisk dag på hemmatävlingen, jag satt i seket, med hästen parkerad i släpet (på en av de mest pillriga platserna att backa ut från) och en ryttare som skulle rida nämnd häst. Sedan skulle jag lasta, backa ut och köra hem hästen på kortast möjliga tid och vara tillbaka i seket. Huh!🥵 Det gick bra för brudarna i alla fall i LD, ett pet men det är lätt hänt i värmen. Nu laddar vi upp för morgondagen med LD och LC+ och mer sekretariatsjobb och så ska jag se om jag har nån fiskelycka. Försöker fiska rätt på ett kat C/D ekipage att ta med mig på dressyrtävling nästa helg för att få ihop till två klasser, men det går trögt…