God morgon 6/7
Idag blir det stallet framåt sena eftermiddagen när dottern slutat jobba. Trevligt att kunna åka ut tillsammans. Tror att hästarna trivs rätt bra i vädret som är nu, ofta lite blåsigt och inte så varmt.
Hemma igen efter en tur till Ullared igår. Mest kläder till mej och småtjejerna blev det.
Chalmer har fått för sej att ingen annan ska ha något på sej i sommarhagen. Coromant behöver ha eksemtäcke för sol och insekter men nu är det nya " klä av och förstör".
På eftermiddagen idag ska Mikaela och China på dressyrkurs och även på lördag. När vi kommer hem på lördag är det bara att byta häst då ska Chalmer och Kristin till Edsbro på tvådagars kurs även det dressyr.

Jag har semester och gör ingenting ansträngande! Antagligen därför som jag har fått ryggskott. Går som en pigg 90-åring ;) Kroppar mår inte bra av att vila…
Nu blir det fika på balkongen i solstolen :)

#2 usch! Hoppas det blir bättre snart! Själv har jag i princip tappat rösten så det är nog rätt lugnt o skönt för maken ;) Vi ska flytta får och göra klart sista på nästa sommarhage. Hoppas även på bättre lycka i affären idag. Flädern blommar och då behöver jag citronsyra och lime. Båda delar var helt slut förra veckan.

Här finns inte en connemaraponny så långt ögat når. Bara några magra åsnor har jag sett. Men med 29 grader behöver man inte frysa. Idag lämnar vi Dolomiterna. I morgon blir det cykling bland vingårdarna där man gör prosecco.

Full rulle här med jobb och allt som finns att göra på en gård. Hundra procent dräktigt under eftermiddagens ultraljudskontroll.Sådant piggar alltid upp . Förhoppningsvis blir det ny hage och kompis i morgon för lilla uttråkade "Sixten " -snart grå . Ha en fin kväll! :)
Nu börjar tävlingsnerverna göra sig påminda. Usch! Förströdde mig med att fixa i trädgården istället och ska nu göra en blombänk av något slag av vår gamla sandlåda. Steg ett är att hitta typ femtioelva platta, stora stenar att sätta runt kanten. Tur att det finns massvis med hästbajsgödslad jord i alla fall!