God Kväll 9 juli
Det var riktigt kvavt ett tag på eftermiddagen, men så kom det lite regn och det blev mycket skönare. Det mullrade lite lätt i fjärran, men kom aldrig hitåt…
Det blev ingen medalj för Connemarorna i fälttävlan. Gårdagens ställning inför terrängen höll i sig. Finding Nemo slutade 4:a, och Lofty Fionnuala 5:a. Det var 24 startande och CNCP* så det var ändå ett bra resultat.
Finding Nemo f-00 e Boden Park Finnard u Ballygarris Pretty Cailin e Coral Prince
Lofty Fionnula f-08 e Castleside JJ u Lofty Fiona e Lofty Roderic
Dessa två är lite släkt med varandra. Fionnuala IRE 5508 är Finding Nemos farmor, och Lofty Fionnualas mormors mor. Fionnuala är även far till den kända hingsten Abbeyleix Fionn. Mormor till Lofty Fionnuala är "svenska" Abbeyleix Flora
Guldet togs av Essenar Zara som är en korsning e Templebready Fear Bui. Även på 6:e plats hittar vi Connemarablod, genom Carpaccio CJ e Öxenholm Mango
Ha en fin kväll!
Här har vi en underbar kväll, med lagom vind för att slippa insekter. I går fick vi äntligen lite efterlängtat regn. Denna sommar verkar det som om regnet tar en paus över Starrhult. Det har regnat flera gånger alldeles nära, utan att vi fått en droppe. Det är väldigt torrt här. Det verkade till och med som att hästarna tyckte att det var skönt, trots att det blev ett dagsregn. Min rehab ridning går så sakteliga framåt - men det är trist att det går så långsamt att bygga upp min styrka - för att bli lika stark i högerbenet som vänster. Ändå har jag ett träningsprogram ( som jag gör flera ggr// vecka) som jag utökar med hjälp av sjukgymnasten. Snart ett år sedan frakturen :(. Mycket förvånande, så verkar Electra tycka att det är roligt att vara ridlägerhäst över sommaren.
Lite turbulens i hagen i kväll, eftersom Sparven åkt på sommarjobb på djurparken några veckor och i hennes ställe kom en ridskolehäst hit istället. En riktig surtant om man frågar mitt russ, men det kan han behöva emellanåt.