God förmiddag 15 juli
Ja, då är semestern snart slut. Mån natt är det dags att krypa i landstingspyjamasen igen. Som vanligt infinner sig en viss nedstämdhet de sista dagarna. I år har jag hållit mig borta ifrån FB, för att slippa läsa om hur jobbigt alla har det på sina pass…
Blir iallafall glad av att titta på bilder av lillen :)

Han är en raring! Dr monsterponny ordinerar att titta mycket på bilder av honom!!! :)
#0 - vilken sötnos! Är han din eller Liljegårdens?

#2 Han är min på pappret ;) men att bli mormor är ju speciellt det med :) Fölstona fick ny hage idag men en stor bra dunge. Han som äger marken bör precis intill, så nu behöver han inte gå lika långt för att kolla till hästarna ;) skönt när grannarna tycker att det är roligt med hästarna o inte tvärt om.
Då får jag gratulera alla! Kan i bland vara lättare att vara "mormor" till och med.

Apropå Liljegårdare ;) Den här bilden är till Kerstin. Jag fick den av en kompis igår. Ponnyn heter High Ideal och var dotterns tävlingsponny. Hon tror att Bim var 10 år där, och då ska "Idde" ha varit 5 år. Han är född 1994 e Holens Ingolf. Den bruna ponnyn på bilden är hans mor High-Lee f-85 e Värnbergs Orion. Hon lär väl vara tillverkad på Liljegården (?), och hennes mor är född där (Liljegårdens Highness).
# 5 - en räv bakom örat? High Ideal var ju en duktig hoppponny :)

#5 Kanske ett släktdrag? Hans morbror har en bakom varje öra ;
Ja, "Idde" var väldigt duktig på sin tid. Segrar och placeringar tom MsvA. Om han får säga själv är han fortfarande lika duktig. Fast nu är det "bommar på marken" som gäller med ett litet barnbarn på ryggen. Vem vet, han kanske hinner med en liten sväng till på hoppbanan? Han är ju inte äldre än Flammabyggets Hamlet…

Mormor tackar för bilden och hälsar att high-lee är, som du skrev, tillverkad på Liljegården :)