God Morgon 21 juli
Det är inte bara här på CIF som det är total nyhetstorka. Nätverket verkar lida av samma sak, eftersom de basunerar ut att Vox Pop minsann inte blev placerad i GP i Falsterbo, som det råkar stå på SCS hemsida. Så utomordentligt fånigt att anmärka på en sån sak! Skulle inte förvåna mig om det skickas ett mail a la måfå till SJV också, som bevis på SCS brist på kunskap vad gäller antal placerade enligt TR.
Det naturliga vore att hingstägaren själv kontaktade SCS och uppmärksammade dem på det faktum att han var precis utanför placering. Istället för att tillåta att det skrivs ut som ett kardinalfel på en sida som så uppenbart är mot föreningen…
Ingen skugga över Vox Pop. Det är en fantastisk ponny, som "häromveckan", eg för över en månad sen, vann en MSV A (Båstad 18 juni). Den var den segern fö som tog honom till till tävlingarna Falsterbo som gick häromveckan ;)
http://connemaraponny.ifokus.se/discussions/59476e528e0e7428ed0000c0-god-morgon-19-juni
Ha en bra dag! Här skiner solen från en klarblå himmel ☀️

Ja herregud så allvarligt ;) nån kanske kommer till skada! Jag fattar inte att man ska bråka om allt.. Det gynnar inte rasen att bråka om allt omkring. Så tråkigt att behöva höra andra säga att det är så tjafsigt kring connemaran. https://www.hippson.se/artikelarkivet/hoppning/fei-foreslar-mildrad-blodsregel-i-hoppning.htm det där känns väl som nått mer allvarligt än ett felskrivet resultat.. fast det gäller ju inte en connemara i själva artikeln. Jag har svårt att se hur det går ihop med god horsemanship.

Du måste förstå att nätverkets enda mission är att förlöjliga rasföreningen 🤮
Inte har de en tanke på att det skadar rasen. Man får dock se det positiva i det här tramset. För varje litet löjligt fel de basunerar ut som vore det en världskatastrof, desto mindre framstår de själva som…

Idag har jag och ponnyn varit på långtur. 24 km blev det. Vi var ute i 3 timmar och 40 min. Det blev mest skritt. Tyvärr så är underlaget på det flesta av grusvägarna lite för hårt just nu för mer trav och galopp än vad det blev, eller så är et alldeles för grov ballast på. Det skulle behövas lite mer regn än det som kom över oss när vi vände hemåt. För är vägarna lite lagom mjuka så finns det obegränsade möjligheter till kondisträning! och man kan rida hur långt som helst.
Melody var inte glad över att behöva göra något i regnet. Hon har en hel det åsikter den där damen ;) , men vi skyndade oss på och vi var ju trots allt på G hem.
Jag är rätt mör i baken och benen har fått sig lite mer träning.

Fullt ös sista arbetsdagen för veckan, övertid på lunchen och ingen ro att göra ett toabesök. Nu är det iaf helg och jag är "ledig" två dagar, stallet skall skuras. Skall försöka klämma in lite Kråkmotion oxå. Ha en bra kväll!
Här blev det bara pyssel i hagen idag - lite varannan dag just nu. Lite semester att ha häst ute dygnet runt även om det krävs hö då det inte finns ngt gräs knappt hos oss. Ja man ser ju ändå till varje dag så det kvittar. Tar upp honom till box ett tag men han vill tbx till sin hage igen sen :) verkar bli regn o ev åska här i Bro. Fixade igång min cykel o har cyklat o badat o simmat i varma Mälaren. Härligt. Har haft ett jättejobbigt år med olika bördor men försöker koppla av lite nu :) Trevlig kväll :)