God Morgon 30 juli
Här är det mulet och lite svalt = bra sovväder!
Idag rids det om de individuella medaljerna i hoppning på EM i Kaposvár, Ungern. Jag håller såklart på de svenska ekipagen, men också på de tre Connemaror som ligger bäst till. Cul Bán Mistress (IRL), Rob Ruadh (GBR) och Oldrock Megan (NOR).
Irland tog guld i lag med den först nämnda i laget. Ett sto f 2008 e Silver Shadow. Det verkar vara en mycket kapabel ponny. Synd att inte hingsten finns tillgänglig på fryst. Undrar hur det är med hans son Moonlight Silver Shadow? Någon?
Bild: Young Dylan, en av de 23 fina Connemarorna som deltog vid årets SM

Det blev en silvermedalj för Cul Bán Mistress! Otroligt bra reklam för rasen!
Stort grattis till Cora Hirn - Miskaun Harvey, som tog bronset. Det är förvisso ingen Connemara, men en väldigt fin ponny ändå!
Off to work

Idag har jag och Melody varit ute på långritt tillsammans med två hästar hon gick på lösdrift tillsammans med för 2 år sedan. Det blev totalt 22 km. Hästminne är roligt, hästpolarna kände hon igen och efter ett tag på ridturen hade de ordnat upp rangordningen. När jag sedan släppte ut henne i hagen var de andra hästarna utanför ett tag, och Melody var riktigt upprörd över att polarna var på andra sidan staketet. Hon sprang fram och tillbaka och gnäggade nästan desperat. Boppe, sin hagkompis, verkade hon ha glömt bort för stunden. På bilden står hon precis innanför grinden och där står hon aldrig i vanliga fall utan då springer hon direkt till Boppe.
Delar av vägen vi red idag har vi bara ridit en gång tidigare, då från andra hållet, men Melody hade stenkoll på var vi skulle. Den hästen kan man inte lura…

Sista lediga dagen. I morgon är det dags att masa sig iväg till jobbet igen. Känns lite ovanligt då semestern brukar avslutas med en intensiv connemarahelg på riks. Nåja, i år blev det en intensiv majdag på Holmteboutställningen istället. Med högsommarvärme! Den har man inte sett röken av sen dess… Kom lite regn idag. Bra, för gräset torkar och dör.