God Morgon 2 augusti
Efter en tidig kväll för att ställa tillbaka dygnet, känner jag mig pigg & utvilad nu. Solen skiner och det är redan +18 här i Uppsala. En heldag på Grän väntar.
Nu måste vi nog sätta fart med skrivandet igen. Jag tänkte ju lägga in SM-bilderna, men det känns inte meningsfullt. Visserligen ökar "tittarsiffrorna" för stunden, men sen händer inte så mycket mer. Det ger varken nya trådar eller inlägg :(
Ha en bra dag

Första dagen på hemmaplan.
Ponnyn med polare fick gå i sin vinterhage under natten och självklart hade ponnyn letat upp närmsta planta med kardborrar.
Fick även hjälp med att ta loss den utsiltna bakskon som hon så klart hade sett till att den glappade. Hovslagaren kommer på måndag och hon var inte brydd av att ridas utan den idag så det kändes skönt, då får hon inte en ofrivillig vilovecka så när jag hade tänkt mig annat. Fick putsa till kanterna lite bara.
Det är bra mycket torrare här än i Småland. I Uppland lyser allt gult, i Småland var det åtminstone grönt, även om inte återväxten på betet var något att hänga i julgranen.

Fördelen med Internet! Fick en bild på en av mormors uppläsningar igårkväll. Roligt att kunna visa henne :) Kom nyss en liten skur men den var nog långt ifrån tillräcklig :/
Har ägnat eftermiddagen med att skura boxväggar och förbereda målning av tak. En av våra inhysta connemaror flyttar till ridklubben tyvärr. Lite arbetsamt med byte av gäst. Ska ny häst och ny ägare/medryttare passa in och trivas? Vi vill ju gärna ha "naturlig hästhållning" med mycket utevistelse och hästar /ponnyer som går ute på sommaren. Gärna connemaratyp (och förstås helst connemaror 😇😎).
Jag har lite funderingar kring dåligt med inlägg här hos oss. De gånger intresset varit stort är när vi diskuterar. Har förresten träffat vad jag tror en Connemara ponny, andra dagen i vår terrängträning, Munsboto Rosie riden av en liten rar och tuff tjej vid namn Elsa. Vi skrittade tillsammans hon och jag,så vi hann som de hästtjejer vi är PRATA. Det jag saknar i vår lilla grupp ör ju av förklarliga skäl, connemararyttarna. För den som är avelsintresserad är det mycket mer inlägg, av förklarliga skäl, vi har ju aveln som bas i vår rasgrupp. Ryttarna måste ju vara mångdubbelt fler men det är svårt att attrahera tyvärr. Frågor och sllt som rör uppfödning, stammar, färger mm är det mer prat i och man frågar och kommenterar gärna, har tyvärr aldrig märkt det vad gäller utbildning och träning av den unga hästen. Tyvärr har jag själv inget recept för ökning av inlägg, jag grunnar bara. Dock kan jag säga att Aran har utmärkt sig på ett stort sätt i träningen i terrängen. Så jag är så nöjd med att vara en god reklam för rasen. Vill inte att någon nu tar detta inlägg som kritik, det är bara en fundering hur vi ska kunna få mer inlägg av olika karaktär och förhoppningsvis mera prat emellan oss, god kväll önskar en trött Annki med lite skavsår. Diskussioner om saker och ting verkar i alla fall vara det som höjer aktiviteten.

Vi har olika intresseområden, och om alla skriv om sitt, skulle det förmodligen på sikt göra att fler började skriva. Det är många som går in och läser, men få som är aktiva tyvärr. Jag håller med dig om ryttarna. Det vore kul att läsa mer om träning både av äldre och yngre Connemaror. Det finns tex nålade ungponnytrådar under aktuellt, men de har också runnit ut i sanden…
Om alla ryttare, alla avelsintresserade och alla andra sätter igång och skriver om sin lilla bit, kanske det kan bli lite mer fart och fläkt här igen ;)
Saknas några diskussionsgrupper? Säg till så lägger jag in…

#4 Jodu, det tror jag bestämt också :) Munsboro Rosie såg jag flera gånger när Fenella tävlade, och är en som jag har "prickat för" som Connemara. Tänk om man kunde få tillbringa en dag på Padraig Dolans kontor på Munsboro House. Det lär ska finnas många Connemarapass där i gömmorna…
Här är Munsboro Rosie i Tierp 2012

Haha ;) Det kanske iaf vore nått.. mormor har massor av intressanta minnen.. man kanske skulle spela in dem :) Liljegårdens Felicia Ett svart sto e. Honey chief u. Liljegårdens omega - värnbergs Orion :)
Jag vill stötta Annkis inlägg om ryttarna. Skrev massor förr men gnistan är tappad för tillfället. Tyvärr. Finns ju en massa trevliga conniefriends här som jag gärna skulle träffa ☺ Trevlig kväll - ser fram mot Irland!! Bokat Omey trip med galopp på ebben :))
#9 Ambo, när är du på Irland? Clifden Show week?
#10 jajemän!