Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: tävling-utställning-och-evenemang
Läst 748 ggr
liljegren
3

Em-invigningen i Göteborg

Saxat från SH's sida Nu kan vi presentera ännu ett ekipage till EM invigningen (den 21 augusti kl 18,30) som dessutom representerar två raser - Johanna Sällberg med Connemaran Delilah och Welshen Salstas Tamara! Vad de skall göra? Nej, det får vi inte avslöja än….. "Delilah är en Connemara som är 20 år gammal e. Brolötens Joop RC82 u. Tiger Elf RC707. Hon har varit med i showen i friends arena de senaste tre åren och representerat connemaran. Hon har gått med damsadel, dragit små tomtar på tefat, galopperat runt med flaggor, hoppat utan sadel och träns, allt framför storpublik och med spetsade öron. Hon går helt enkelt med på det mesta och har nu därför fått äran att vara med i den stora invigningen på EM i Göteborg. Med sig har hon Salstas Tamara, en welsh mountain e. Salstas Splendid RWM 54 ELIT u. Burhults Tiffany. Tamara är 9 år gammal och har många meriter i utställningsringen bla BIS-titel, avelsdiplom och gångartsutmärkelse. Tamara har också hon ett stabilt temperament och får nu lära sig av Delilah hur man sköter sig framför publik. De är dessutom bästa vänner och har därför stort stöd av varandra när vi nu får åka på äventyr. Vi vill tacka svenska Connemarasällskapet, svenska welshponny & cobföreningen och Svenska Hästavelsförbundet för att vi fått alla dessa chanser att visa upp vilka fantastiska ponnyer detta är. " Och här finns länk till att boka era gratisbiljetter till invigningen: http://gothenburg2017.com/sv/nyheter/invigning/

GE
0

Jättekul och bra reklam för rasen!

Punkity
0

Vad roligt! Jag ska se invigningen =)

liljegren
0

#2 då kanske du vill fota och dela med dig? För oss som inte kan vara där ;)

Punkity
0

#3 Jag kan försöka! Kommer bara ha mobilkameran med mig.

GE
1

Det är inte så bara :)

Punkity
0

Jag såg tyvärr aldrig till connemaraekipaget, jag tyckte inte showen var så sevärd utan bokade ett tidigare tåg hem och gick när det var ca femton minuter kvar.