Godkväll 20 aug
Idag var vi en medhjälpare färre när Rhonda skulle tömköras med släpa. Då gick det som det gick. När medhjälparen (jag tyvärr…) hanterade grinden knasigt så bar det sig inte bättre än att Rhonda trampade av ena skakeln och då blev lite skärrad. Så nu får vi laga och backa ett steg.

HBT ska vara GBR
#1 Kråkans lille systerson f 17 kan ju vara ett framtidsprojekt för gör-det-självaren 🙂En fin kille med knyck på nacken och fräs i.
Har kommit hem från den gröna ön för den här gången. Skönt att vara hemma i vardagen men längtar redan tillbaka. Man hinner liksom aldrig färdigt därborta.
Märit ibland är det bra att lite småsaker händer i inkörningen, man får en möjlighet att se hur hästen reagerar. På´t igen bara! kan garantera att precis som i ridningen, kommer saker att hända. Har de kondis är det en otroligt vaken häst att köra. Jag har så fantastiska minnen från Gunilla och min tid med Danne, Vi körde av ett gummi på hjulet, utnött, vi voltade totalt, vi tappade honom, lång skritt på tömmen när hästar i hage med tunn is rusade runt, och allt gick bra och ändå var det så roligt. Kan inte nog berömma denna häst. Häftigaste var när vi mötte stor militärkolonn och han bara lyfte sitt huvud och nästan som på kavallerivis gick till anfall. Tänk på att varje sak är träning MEN säkerhetstänket och samhörigheten är viktigast. Så kämpa på bara med ert fina sto! foto:M Sjögen, min groom gör en check innan vi kör hem brudparet, också en upplevelse, spec när gästerna börjar hurra och hojta och han blev osäker.
#4 Tack för uppmuntring! Hon är ganskacool, så det känns inte som om det var en stor grej. Vi fortsätter.