God Morgon 24 augusti
Morrn. Bara + 4 i Uppsala på morgonen! Snart måste man väl skrapa bilrutorna :(
Länk till artikel i Irish Field om den tråkiga situationen för Connemaran i Sverige,
http://www.theirishfield.ie/-301699/
På en sida kan man läsa att en styrelseledamot påstår att SCS registrerar 60-70 föl per år, och hostar upp siffrorna 45, 59, 51 för de tre senaste åren. Själv trodde jag i min enfald att 60-70 PONIES som det står i artikeln, inte är likalydande med bara föl!
Ha en bra dag!
Finns inte så mycket längre att säga, det jag känner en viss besvikelse över är vår nya hemsida. Det skulle bli så kul med lite nytt fräscht material. allt samlat i den nya. Att inte ens kunna se den enda utställningen i print som Holmtebo jobbade hårt med, känns mycket tråkigt anser jag. Jag fick svar att den kan ses i blå basen, men det är väl hela poängen att det som rör vår ponny ska finnas samlat där eller missar jag något? Alldeles spec som det har varit väldigt låg aktivitet av det pga rådande situation. Annars finns det ju telefon att ringa Elisabeth och kolla, svårare än så är det väl inte. Saknar också länkarna, en hel massa kunde tas bort, men behålla de som finns och verkar, eller var det fel med dem på något sätt? Jag är ingen avelsnörd men finner ändå intresse att läsa om det som rör vår ras, och jag är inte så insatt i alla sidor som finns i andra länder, de som jag förrut kunde titta på och gav mig nöje och information. Förstår också att en del anser mig trist och tråkig och klagande, men det här är min åsikt, och varför inte som slutkläm på mitt inlägg, kunna byta bilder på det som är nytt för perioden. Utan att vara insatt i hemsidor kan väl inte byte av bild som ger fräschör och nyfikenhet till oss medlemmar också en tanke om intresse för nya medlemmar, helt enkelt att man har koll och vill visa vad rasen har att erbjuda. Men saker går ju alltid att förbättra, så jag hoppas det. På något sätt vill man ogärna ha någon kommentar på föreningen pga av läget, men att inte säga något alls, hur kommer vi då framåt, man vill väl ändå ha respons från oss medlemmar?

Min flexlediga dag började med morgonrevelj eftersom jag hade utsläpp av hästar. Så frukost i stallet och sedanridtur i skogen med pållan. Eftersom vår skog är mer sten än annat blir det mest skritt (men det är en hjärngymnastik för hästarna), men vi klättrade en del, hoppade en stock och travade lite på vallarna.
#0 jag kom inte in på länken… Vad gick det ut på?
I alla fall satte vi på släpan igår på Rhonda. Missödet från förra gången var bortglömt verkade det som. Skönt att hon inte verkade bry sig. Vi höll till på ridbanan och på vägen bredvid for bussar och motorcyklar m m. Hästar passerade förbi. Det hade funnits mycket att flyga för, om man bara ville. Cool connemara.
När vagnen kommer på, försök ha raka vägar, , tänk påBritta och Dilver om det inte är stort ridhus, kämpa på😊

#3 Ojdå! Jag har ett konto hos Irish Field, så då är det väl därför jag ser artikeln. Det är en intervju med Madeleine Beckman ang SCS situation i Sverige. Man kan skaffa ett gratiskonto hos Irish Field, som ger rätt att läsa 5 artiklar (sen måste man prenumerera). Jag såg en artikel om Connemara för nåt år sen, och skaffade då ett sånt konto. Den här artikeln är den 3:e som jag läser…
Fel vagn var det, detta är skolans vagn som vi lånade när Eva hjälpte mig med inkörningen på hemmaplan.

#1 jag håller i mångt och mycket med dig, och har också framfört mina åsikter om hemsidans nuvarande utseende till styrelsen. Precis som du tycker jag att det kunde finnas en aktuell bild på startsidan för att fånga intresset. Jag tror också det är extra viktigt i rådande läge att visa att föreningen existerar, och skriva om allt som finns att skriva om. Det var synd att inte resultaten från Holmtebo lades ut, men vad jag har förstått var det för att nya webmastern inte hade tillträtt ännu. Kanske går det att lägga ut dem så här i efterhand med några bilder? Referat i C-N når förvisso medlemmarna, men jag tänker att hemsidans uppgift bla är att intressera flera att bli medlemmar i föreningen.
Nu tycker jag dock att webmastern är duktig, och det har börjat hända saker. Vi kan alla hjälpas åt med att förse henne med material, så att det blir lite snurr.
Jag har bara byggt hemsidor i HTML tidigare, och kanske är det svårare att göra en hemsida i WordPress som inte blir bloggaktig? Det återstår att se. Jag har köpt en budgetvariant, och ska försöka tota ihop en egen sida. Än så länge går det så där ;)
Jag förstår att det är svårt med tanke på situationen, och jag menar inte på något sätt att klaga på föreningen. Det enda jag vill är att hemsidan ska vara levande och läsvärd,en som man gärna återvänder till. Den absolut bästa reklamen för rasen.