Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 523 ggr
GE
2

God Morgon 26 augusti

Tvära kast! EM-hoppning på TV igår, lokal ponnyhoppning LD/LC i Bälinge idag ;) Roligt det med, men inte lika nervöst! Hoppas på bra väder. Det ser iaf lovande ut.

Visste ni förresten att Peder Fredricsson red en Connemara en gång i tiden?  Brantsammar Junito f-80 e Brantshammar Bell Dara u Brantshammar June.

Ha en bra dag!

Kjerulfia1
0

Kollar på EM från soffan. Det är ju så spännnade med Maraton och ser fantastiskt läckert ut med 4-spann inne i Göteborg. Man ångrar sig lite att man inte tog sig i kragen och åkte ner, men eftersom augusti har varit en månad då jag varit på resande fot mest hela tiden är det ganska mysigt att titta från TV-soffan.

Idag blev det ett morgonpass på banan för oss (jag släppte ut pållarna i morse). Idag testade jag att rida utan bomull i öronen och utan gummisnodd. Det var en energisk och piggelin ponnyhäst, som lyssnade riktigt fint, även om vi fick cirkla runt lite mer än vanligt idag.  Hon orkade inte riktigt att hålla formen i galoppen, men det kommer. Traven var riktigt bra och vi tränade även på tempoväxlingar i trav.

Märit
0

Idag har vi gått Sörmlandzledrn 15 km och badat i både hav och pool. Mitt i min utflyktstesa fick jag rapporter om att en vit häst sprang lös på 70 -vägen utanför stallet hemma. Och senare att den häst som skulle flytta 1 sept plötsligt flyttade på e m. En häst blev därmed ensam i hagen. Inte lätt att lösa frågor härifrån…

GE
0

#2 Usch då, hade kunnat sluta illa det