God Morgon 1 sept
Morrn! Här skiner solen på månadens första dag. Tre nätter väntar…
Nu har datumet för SJV yttrande gått ut (de begärde uppskov), så nu är det bara att hoppas att det händer något inom en snar framtid. Jag tänker främst på de som har föl som ska registreras innan årsskiftet. Så otroligt dumt om de skulle behöva göra det i annat land, för att sen tilläggsregistrerera i Sverige. Kostsamt också!

Höstigt men vackert denna morgon. Sista dygnets regn var verkligen efterlängtat och man kan se timme för timme hur naturen återhämtar sej något från torkan. I går hade vi säsongens sista ultraljud och till min stora glädje var nu Decibel dräktig . Trägen vinner! Så kommande år kommer två nya Långarnöponnyer till världen om allt går som det ska . Ha en fin dag alla !

Varit och hälsat på Bellis på ridskolan Hon hade mat och en liten tjej som stod och pysslade när jag kom, kan en ponny begära mer? Så härligt att hon kan få skänka andra samma glädje! Här får vi 3 föl nästa år om allt går som det ska :) förhoppningsvis kommer det ytterligare två hos andra storägare.

Idag var det tömkörning som stod på schemat. Ponnyn kunde till och med länga på steget i traven! och gjorde det riktigt fint. Det kan nog bli något riktigt trevligt av detta till slut, även när det kommer till krumelurer.
#4 kanske blir det inkörning där också?😊

#5 Man ska aldrig säga aldrig.

Och när ni båda har ponnyerna inkörda och klara lägger vi till en körklass på riks… ;)

#7 Bra idé! Träna på :)