Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 565 ggr
GE
0

God kväll 15 september

Så har halva den här månaden gått också. För mig är det dags för en helg på plåsterhuset igen. Hoppas ni andra kommer att ha nåt roligare för er!

För er som skulle ha åkt till TIRK i helgen. Tråkigt att tävlingen ställdes in, men det var det enda rätta. Streptokocker är inte att leka med…

Gå gärna in på min sida och kom med fler synpunkter. Jag är medveten om att det är väldigt lite text där just nu, men jag är sån att jag baserar alla texter på bilder, och det tar tid att gå igenom alla dessa.

https://minamaror.com/

Ha en trevlig fredagkväll!

Paloma II
0

Becka och Mary var anmälda till TIRK men tur i oturen åkte Becka på öroninflammation som tyvärr värkt hål i trumhinnan…så nu blir det vila och penicillin så satsar vi på laghoppningen i Heby nästa helg 🙂 Jag får dock fullt upp med att motionera då glada ponnysar på stubbåkern.

GE
0

Tur och tur, men skulle nu trumhinnan prompt värka hål, så var det ändå passande tid att göra det. Hoppas att hon är frisk och att det blir tävling nästa helg. Såg på STC smittinfo att det finns en misstänkt kvarka i Sala Kommun nu (14(9). Heby ligger ju inte långt från Sala, men det kan vara i andra ändan av kommunen också.

GE
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Baltic Cup pågår för fullt. Den här fina ponnyn vann en 1.15 hoppning idag, och var 2:a i 1.10 igår. Poetics Sugar Rush sto f-09 e Poetic Justice. Modern heter Popcorn imp Irland, med samma färg som dottern. En Connemara? We will never know :(

Kjerulfia1
0

Idag har jag och M tränat på hemmaplan (smidigt när tränaren kommer till hemmastallet). Det gick riktigt bra. I galoppen kunde vi bara rulla på, men hon är fortfarande väldigt springig i traven. Så det jobbar vi på en del. Hon håller inte på att joxa med huvudet längre, vilket är väldigt bra, så då tänkte jag att det var dags att rida utan snodd, och då får man en del annat att ta hand om. Utan snodd är det ju lättare att springa på.

monsterpony
0

Hoppas att Beka kryar på sig snart!