Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 554 ggr
GE
0

God Morgon 21 sept

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har lite problem med ögat (inflammation), därav min frånvaro de senaste dagarna. Ser tämligen suddigt just nu, men med hjälp av droppar ska det ordna sig säger dr. Klarar mig dock fint med det andra, det är mest de att jag blir lite sänkt…

Mycket roligt händer i helgen! Ungponnyfinalerna i Vetlanda, lag-SM i fälttävlan i Mantorp, och stort meeting i Ljungby med bortåt 40 Connemaror anmälda.

Lycka till alla deltagare!!

Katalog till Vetlanda finns på SPAF's hemsida. Hoppas någon kan rapportera!

Bild: En liten sötnos fotograferad i söndags

liljegren
0

Här hemma grejar vi för fullt.. grävmaskinen rullar så fort mats har en ledig stund! ska bli kul att få visa slutresultatet :)

Mellanbror2004
0

Det har varit väldigt mycket hästar och ridning under ett tag nu, mer än vanligt. En vän kommer och rider med någon dag då och då, egen häst som gjort sig illa i hagen, och som ryttare är det bra att kunna "värma" upp sig lite innan, man startar med sin egen då. En annan vän har köpt ett fullblod från Bro Park, ett underbart litet sto på alla sätt och vis, där är vi temperamentssänkare då hon nyss kommit från banan. Känns som min vän gjort ett fynd i detta köp. Sedan egen träning med Opal som gör mig så glad och svettig. Tänk så hästar kan ändra sig om man ger dem tid och och annat som gör att man kommer framåt. I morgon tror jag det är höstdagjämning och det känns det verkligen som. Regnskurar då och då så det tar några timmar innan "dagen" och lite sol visar sig genom dimman.  Här kan det inte vara några låga grundvattennivåer i alla fall :).

Kjerulfia1
0

Ponnyhästen har några vilodagar medans jag är i skogen och letar sten.

Märit
1

#3 Då kan du komma till Mig och hälsa på! Här behöver du inte leta länge! 😎

GE
0

#1 Spännande var ordet!!