Godmorgon 28 oktober
Här får man en kallsup om man går ut i dag . Mkt fuktigt och stundvis regn . Nivåerna i våra brunnar är nu normala efter den väldigt torra sommaren . Skönt det ! I dag blir det lite allmänt fix .Bor man på gård finns alltid "måsten ". Bilden är från gårdagen när solen tittade fram . Långarnö på distans . Ha en fin dag alla och glöm inte klockan i natt …

Vad gjorde du ute på åkern? ;) Är det ditt hus man ser uppe till vänster?
Ja, inatt ställer vi tillbaka klockan. Vi brukar skämta på jobbet att det är tur vi har en extra timme på oss, för det brukar se ut som en krigszon framåt småtimmarna. Som vanligt har jag oturligt prickat in den natten, som brukar vara riktigt stökig…

:) jag står med bilen i kurvan en bit bort. Ja det är mitt hus längst upp till vänster . Får ni betalt för den där extra timmen ? Verkar slitigt på akuten tycker jag … Bättre vara hovslagare;)

#2 Det får vi

Uppe med tuppen idag eftersom det var min tur att släppa ut. Planen var att ponnyn skulle åka låda till ridhuset när stallet var klart eftersom det skulle regna, men vädergudarna var på min sida, och när jag var klar så hade det slutat! Så istället blev det ett pass på utebanan.
Att rida Melody är verkligen lärorikt varje gång. Hon testar en hela tiden, man kan ju hitta ett sätt så man får göra som man själv vill tycks hon tänka. Men när hon släpper till så är det verkligen en fantastisk häst, då känns det som att vi skulle kunna klara precis vad som helst, piaff, piruetter, 120 hinder you name it.
Nu får jag se vad resten av dagen har att erbjuda… laga täcke och sy gardiner till källarfönstren (när man ändå har symaskinen framme) kanske är lämpliga sysselsättningar.