SCS åter avelsorganisation
Från och med 24 oktober är Svenska Connemarasällskapet åter avelsorganisation och kan utfärda pass, tilläggsregistreringar mm. Mer information kommer på SCS hemsida.
Härligt! Äntligen!

Grattis SCS! Inte en dag försent.

Nej, verkligen inte en dag försent! Stort grattis till SCS som kämpat och vunnit!
Härligt! Trägen vinner.

Härligt!

#2,#3 Nej verkligen inte !!
Toppen! Tack alla som jobbat hårt för att få ordning på detta!

#7 Tack! Nu jobbar vi för högtryck för att komma igång med vår verksamhet igen .
Vår hyresgäst som i höst fått hem sin nya ponny hann skicka in sin ansökan till SH. När jag såg detta här informerade jag snabbt hyresgästen. Hon blev klart besviken av att precis skickat in i måndags. Som tur är har SH lovat att skicka över ansökan om tilläggsregistrering till SCS.

#9 SH kommer skicka allt vidare som eventuellt ligger på vänt . Så det löser sej .

Ser att beslutet fortfarande inte är diariefört hos SJV. Jag tyckte jag läste att det togs tis 24/10? Borde man inte hinna med det samma vecka? Fast man ska väl inte bli förvånad. De har ju hållit på och harvat sen juni med den här sista svängen, så det är kanske för mycket begärt att diarieföring ska kunna ha skett på 3 dagar…

# Inte förvånad .
Ska man behöva vara nervös?

#13 För vad ? :)
👍
..skulle blivit tumme upp #15! Heja SCS!
Jag vet inte. Men på något sätt känns det inte på riktigt förens det är diariefört och man själv kan läsa beslutet.

#17 Vi har fått beslutet. Inga konstigheter. Men precis som du skriver så är det konstigt Jordbruksverket inte har bättre ordning . Inte första dokumentet som inte diarieförs som det ska ..
Mitt förtroende för jordbruksverket är noll. De är fortfarande skyldiga mig pengar från 2015 👎

#19 Det låter väldigt trist .

Här finns information om ansökan om hästpass, ägarbyten och registrering av importer.
http://www.connemaraponny.org/nyheter/ansokan-om-hastpass-agarbyten-och-registrering-av-importer

Fortfarande inte diariefört…

#22 Allt tar sin lilla tid 😎