Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 951 ggr
GE
1

God förmiddag 4 januari

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Regnandet bara fortsätter, och i morgon ska det visst komma snö också till råga på eländet. Ännu mer is mao! Så här såg det ut hos en kompis häromdagen…

Nu börjar tävlingarna rulla igång igen så smått. I helgen är det dags för populära Trettonspelen i Helsingborg. Ponny lördag/söndag med klasser från LC - MsvB+, Mer än 40 Connemaror hittade jag vid snabbkoll i hästförteckningen.

Nu ska jag åka till Hööks och se om jag kan göra några fynd :)

Coromant
0

Hos oss är det inte så mycket is längre men ändå ganska hård bana så mycket skritt jobb blir det. Det blir inte så mycket tävlingar för oss nu i vår. En liten ponnyryttare är på gång i början av april (hoppas vi men man vet ju aldrig om intresse finns). Träning för mej blir det iallafall. Planen är att åka till Ulf i Tierp någon helg i vår. Riks kommer Chalmer att få åka på. Han ska ju också slutmätas i år.

Paloma II
0

Här är hästarna på G efter en kortare vila fint jul då vi var utomlands. Igår blev de genomgångna av en massör, båda hade lättare spänningar i bogen eventuellt kommer det från halkan som har varit och de bara haft traktbrodd. Idag så var hovslagaren här och nu blev det fyra brodd i varje sko så det går att sätta fast Polarpads ifall det behövs. Mary blev även klippt igår så hon slipper bli sjöblöt vid träning. Eventuellt har Becka och Mary fått plats på en hoppkurs nästa helg för en ny tränare, så det är det mest spännande som händer nu. Första tävlingsstart för Mary tror jag blir i februari/ mars och eventuellt ska Paloma få komma ut på några dressyrtävlingar i år. Jag har även beställt en thermobar till flickorna så nu kommer de ha vatten i hagen fast det är minusgrader ( om det nu blir vinter någon gång….)

RC927
1

Varit ute och ridit på Mallan ikväll, i mörker, regn och lera. Ibland undrar man varför man håller på med det här? Men det finns ju också väldigt härliga dagar också! Och hästarna är ju underbara!

MrsM2
0

Idag har varit en hektisk jobbdag med mycket mediakontakter… kopplar av med lite hockey och försöker få upp nån slags helgkänsla. Ska städa connemarakontoret imorgon, ska bli skönt.  Och sköta lite föreningsärenden.

GE
0

#4 Snygg halsduk!!