God Morgon 7 januari
Minus 8 idag. Myggfritt! Det var det igårkväll också, när jag missade bussen och fick promenera hem från Närakuten. Gaveln på vårat hus såg fin ut iallafall…
Det blev några rosetter i Helsingborg den första dagen, och kul att ett par av dem togs av svenskfödda. Lindens Myrna kom 4:a i LB och Elektors Kazira 6:a. LA kat C vanns av Giovanna. I MSV B kom Poetic's Floura 2:a, och ett hedersomnämnande till Westcliffs Grace som gick felfritt i Msv B avd B.
Ha en bra dag!

Kallt och vackert och tyvärr också rejält knöligt på sina håll i hagarna 😕.
I dag ska jag vara en "vanlig människa " . Ska se Ted på bio efter inledande middag med god vän .
Ha en fin söndag alla !
Ja, knöligt är det verkligen. All vår dräning, matta, grus och Sten i olika storlek har försvunnit någonstans? Plus flera tusen kronor. Vi kommer troligtvis försöka skrapa till våren. Jag är tacksam för hur förnuftiga pallarna är och tassar väldigt långsamt. Hoppas också kunna gå på vårt årsmöte i mars.

Ja, det är grymt knöggligt nu. Föredrar lervällingen hur hemskt det än kan låta!
Ja, absolut. Vägarna var jättefina att rida på och även banan, känns lyxigt i januari. Enligt forskare är det blöta vädret vintertid vad som mer väntar oss i framtiden.

Kallt som skrutt idag, även om termometern "bara" visade -3. Vinden gjorde sitt till så det blev en skogstur med klättring för ponnyn och hon verkade nöjd med det.
I skogen träffade vi på ett äldre par som hade åsikter om förstörda gångstigar pga hästar på mjuka marker, och jag förklarade att iallafall jag och de jag känner verkligen försöker undvika tex skogen när det är för blött ute och speciellt de svackor där det gärna är blött, det gynnar ju inte någon med lervälling. Men att det är ju folk från åtminstone 3 stall som rider på en ganska begränsad yta så belastningen är ganska hög (plus mountainbike åkare (vilka jag med bestämdhet hävdar belastar marken lika mycket), joggare och alla andra som rör sig där). De verkade ok med det svaret.
Nu är vi anmälda till Vinterutstälningen i Edsbro, och årsmötet är inskrivet i kalendern.
#5# är Edsbroutällningen samma som den i Rimbo 24 feb?

Japp. Sanda Equeistrian ligger lite norr om Rimbo