Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 432 ggr
GE
0

God dag 6 januari

Sol och -5. Otippat värre och väldigt ovant. Man blir nästan förblindad av ljuset!
Idag hade jag tänkt skriva färdigt om Juno Rory, men så kunde jag inte motstå ett extrapass på "Näran" när de bad så snällt och lovade så bra ersättning :)

Jag fortsätter när jag kommer hem i kväll. Lägg in bilder så länge, ni som har!

monsterpony
0

Soligt och fint här också. Tyvärr känner jag mig lite under attack, så det blir nog en lugn hemmadag. Men jag skulle behöva köpa en ny bäddmadrass tror jag. Sover inte helt bra på den jag har.

Kjerulfia1
0

Det ska ha varit soligt hela dagen. 

Själv hade jag morgonpasset i stallet, men mådde illa, så det blev bara det absolut nödvändigaste (dvs hästarna ut) och snabbt hem igen. Alla pållarna var jättevänliga, undrar om de känner att man är under ytan och sköter sig extra bra? Snälla stallkamrater fixade påsarna och mockade åt Melody, medan jag har legat och kollat på vintersport hela dagen. 

Är det nu man ska käka pepparkorn GE? 

Hoppas jag känner mig bättre imorgon.

Sassenach
0

#2 tror pepparkornen var för att hålla förkylningen borta. Illamående lugnar du bäst med att smutta på te med ingefära och kanel, testat nyligen fungerar fint mot orolig mage.

GE
0

#2 Pepperkorn är bra till allt i virusbranschen ;) Influensan är här nu, och vaccinet tycks inte ta på B-influensan i år (men den är lindrigare än A-influensan). Flera ur personalen har fått den, men jag har käkar pepparkorn för varje positiv snabbtest jag gör, och hittills har jag klarat mig. Vi får väl se om det håller hela vägen…