Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: allmänt
Läst 1336 ggr
Paloma II
3

God fm 2/1

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gråtrist och tråkigt ute men det är ändå en dag att fira. Idag firar vi fem år med Paloma 🙂 Det har varit en tid då jag misströstat min kunskap men endå kört på magkänslan och nu börjar allt falla på plats. Paloma är idag en lugnare och mer harmonisk ponny i både kropp och knopp, visst kan hon stressa upp sig fortfarande i ridningen men jag kan få henne lugn på fem minuter istället för att det tar en timme att få henne lugn. När hon kom till oss var galoppen inte rolig, när man fattade galopp så blev hon rädd och spänd och kastade sig bakåt…. idag kan hon galoppera i låg form och öka och minska galoppen( vi har fortfarande mycket kvar där att jobba på) Skritten och traven kan nog inte bli så mycket bättre än vad den är idag, bara finslipningen kvar 🙂 Hon har tagit med oss på olika äventyr såsom hopp-, dressyrkurser, connemarariks och utställning samt allt vardagsskola som när vi har tolkat efter henne. Hon är speciell vår Paloma men hon ligger oss varmt om hjärtat. Jag köpte henne för hennes ögon utstrålade godhet. Utbilda hästar och ponnyer har jag gjort hela mitt liv och någon tävlingsmänniska är jag inte så Paloma passade mitt ändamål perfekt och idag kan jag se tillbaka och känna att jag kunde inte har gjort ett bättre val🙂 Bilden är för två år när det fanns snö. God fortsättning på det nya året 🎉

GE
0

Det är ofta de mest speciella hästarna som ligger en varmast om hjärtat.
Roligt att läsa om er fina ponny. Tack för att du delar 🙂

…och god fortsättning

RC927
0

#0 Du verkar ha gjort ett bra jobb! Kul att höra om detta.

liljegren
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Blir mkt promenader om dagarna med killarna.. igår knatade vi bort på ett connemara-bekant ställe ;) tyvärr står det mesta tomt och gårdarna är rivna/har rasat in.

Sassenach
0

Tillbringat dagen i sängen, efter att spytt två ggr på morgonen. Har inte provat mycket fast föda än, men förhoppningsvis är det matförgiftning. Nej om man skulle prova en macka till. Hoppas ni får en bättre start på nya året.

RC71
0

Härlig läsning ! Lycka till vidare. Grått och väldigt blött här också . I morgon avbryts ledigheten igen för en heldag på ridskolan . Som vanligt så funkar det halvbra att ha semester när man är hovslagare… Om man inte flyr landet förstås ;)

Märit
2

Denna dag fick vi en faktiskt oväntad överraskning! Nog för att Rhonda varit hos hingst större delen av sommaren, men veterinären hade konstaterat att hon inte var i form för dräktighet. Stod nog lite vätska som tydde på infektion, så hon kunde tas hem eftersom sommaren nästan var slut. Ingen ide att spruta igång. Men nu är hon i alla fall dräktig!

monsterpony
0

#0 Vilken härlig, fartfylld vinterbild och kul att läsa om de framsteg ni gjort med Paloma. Lycka till framöver!

#6 Så kul. Grattis! Vem är den blivande fadern?

Märit
0

Frederiksminde Hazy Chance.

RC927
0

#6 Grattis! Vad roligt när det kommer lite oväntat! Minns när Mallan var på betäckning. Hon lämnades en bit in i maj och fick fång efter 14 dar. Fick stå kvar men ville inte brunsta. Dan efter att vi ringt till Holmtebo och sagt att vi hämtar om några dar så brunstade hon och betäcktes (slutet av juli). Vi tog hem henne och trodde väl knappt på att hon skulle kunna vara dräktig, men det var hon!

GE
0

Stort grattis! Gammal man gör så gott han kan alltså :) och det funkade! Härligt!

SM i dressyr går på GPK 19-22 juli. Då borde hon ha fölat. Hoppas det så jag kan få komma och titta på underverket.

Märit
0

#10 Du är hjärtligt välkommen!