Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 587 ggr
Kjerulfia1
0

Godmorgon 21 januari

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Morgonpass i stallet. Dimma och -13  gör att ridturen får vänta till senare idag. Melody hade rimfrost i både mustaschen och manen efter 1 timme ute ! 

Det är så mysigt med snö och kyla!

monsterpony
0

Lite kallt  och lite dimma här med. 

Jag ser inte fram emot att laga punktering… >:(

RC112
0

Här i Växjö är det likt majoriteten av årets dagar - mulet. Vi väntas få regn och +8 i veckan så jag får väl njuta av +-0 idag och 2 dm snö idag… Hästarna ute sen 07:00 eftersom det enligt stallchefen är uppstigning 06:15 även på söndagar!

Paloma II
0

Här har vi tolkat idag efter Paloma. Supertaggad ponny som studsar fram i snön och jag och mina döttrar skrattandes så tårarna sprutar dessutom skiner solen - kan det bli bättre?

Paloma II
0
Märit
0

Och vi sitter fast på flygplatsen i Kiruna. Först fick de inte upp bagageluckorna. Nu punktering på flygplanshjul. Vi har fått check på 150 kr var på restaurangen. Kom direkt när vi redan ätit klart. Godis för 300 kr till två pers? 🤔

RC71
0

Skitkallt rent ut sagt ! Har ägnat dagen åt lite allmänt gårdspyssel då jag tycker det är för kallt att rida. Lastbilen har fått en liten översyn. Dock tyckte även kompressorn det var för kallt i dag så däcken får jag lufta vid annat tillfälle .

Mellanbror2004
0

Fina dagar när den värsta morgonkulan höjts lite. Roligt för hästarna efter trist höst. Ridit Opalen som är så härlig, fylld med enorma mängder energi. Första dagen av kyla kokade han över och efter några dikeskörningar klev jag av och tömkörde med tyglarna. I dag skrek familjen och efter ett antal stegringar på bron klev jag av gick till volten för en så härlig ridning, orörd snö ned gummi inunder. Sonen kallar Opal för stora hunden, då han följer lös nmed nästan överallt. Att hästar älskar sitt stall, det är inte att ta miste på, de lämnar i stort sett aldrig gården när de är lösa. Vintern ska ju stanna ett par dagar till här för att sedan göra ett totalt omslag här i Sth. Denna pålle kommer jag aldrig att ha tråkigt med😍.

Kjerulfia1
0

Nu är dagens ridtur avklarad. Inte blev det så mycket varmare, men -10c och ett bra snöunderlag innebar att vi kunde dressyra på vallarna. Det var ett tag sedan. Melody skötte sig som en prinsessa! Hon var så jäkla fin. Jag hade inget i händerna, förutom då ponnyn spanade på en skidåkare ett par hundra meter längre bort, men inte ens den var något att fokusera på längre än 5 sekunder.  Jag är jättenöjd med dagens pass. 

Vi passade även på att miljtöträna ett nytt fordon, nämligen spark. Funkade fint, men det var ju konstigt, mest att de "bara" dök upp på vägen bredvid ridstigen tror jag. 

Efter ridningen passade jag på att ta ett varv runt vallarna med längdskidorna. Lite vingligt (det var ju 2 år sedan sist, och 20 år sedan innan dess), men det är ju så roligt när man får in flytet. Man får passa på när det finns snö.

GE
0

Härligt med snö för hästarna! Fina bilder kan man få till också när man måste använda apostlahästarna, pga att bilen är som en ointaglig fästning, men det är allt. Tror inte ens att fåglarna till höger i strandkanten uppskattade söndagens kyla!