God förmiddag 30/1
Har haft en rejäl formsvacka senaste tiden, men jag håller på att ta mig ur den nu. Hoppas jag! Då ska det bli fart härinne igen! En bidragande orsak är nog den nya schemamodellen som sjukhuset har tvingat på oss. Den kommer att ta knäcken på många hos oss, och vi som bara jobbar natt är speciellt drabbade. Det blir antingen fler nätter per period, alt gå ner 25% i tid och jobba lika många nätter som innan, och för 75% av lönen. Nu ska jag jobba ti-on natt och sen fre-lö. Det är inte vad jag kallar bättre återhämtning, att behöva lägga på en natt i veckan för att få ihop det.
De medger att det inte har blivit helt rättvist, men tänker inte göra något åt det. Jag köper absolut rättvisetänket, men frågade var ligger rättvisan i att förbättra för vissa genom att försämra för andra? Svaret jag fick från HR var att för majoriteten är det en förbättring, och det är det viktigaste…

God kväll Här utbildas det för fullt och klassen är för ambitiös för lärarna. De har lite svårt att hålla oss i ramen för det vi behöver lära oss, utan vi triggar varandra för att bli exemplariska. Vilket kan vara svårt när vi i vissa fall bara behöver kännedom om. Första examinationen är nästa vecka, hjälp. Håller dessutom på och kurerar mig efter en veckas sjukdom och har lite att komplettera efter det. Hästfritt har jag det oxå. Nu dusch, middag och lite mer studier. Go kväll alla!

Nyss hemkommen från Göteborg, ponnyn får ledig dag.
Sitter och funderar på våren och inser att jag och Melody också får vårkollo i år! Det ska bli spännande och kul om det funkar som tänkt. Men det innebär också att det blir lite mer stängseljobb än vanligt. Behöver fixa staket till en "ny" hage, så att betet räcker till för sommaren också. Den har inte använts på 7 år eller så, men mycket av stoplen verkade ok när jag kollade i julas, och det var bara ett träd som hade trillat över tråden, så förhoppningsvis är det mest att dra tråd och komplettera med ny stolp där det behövs.
#1 Har jag tappat/missat info. Vad utbildar du dig i?

#3 Jag går Kriminalvårdens grundutbildning, så att jag kan få behålla mitt jobb som kriminalvårdare.