Godmorgon 8 mars
Vanlig jobbardag väntar . Kroppen känns bättre än vad den gjort på månader ,hoppas det håller i sej . Här "flushas" både hingst och ston inför kommande fölningar och betäckningssäsong 🙂Dvs ökat intag av proteiner och annat nödvändigt för optimala förutsättningar . Det många inte vet är att dom simmare som hingsten producerar i början av säsongen är "tillverkade " tre månader tidigare . Så det är av stor vikt att hingsten är i fin form denna tid på året .
Ha en fin torsdag alla !

Grått och tråkigt ute. Tvättstuga på morgonen, lika tråkigt det! Två nätter väntar. Det är tävlingar i Heby i helgen, båda lördag och söndag. Mer än 40 Connemaror anmälda, och det skulle vara kul att se några av dem. Orkar förmodligen inte åka dit på lördagen, men det hänger först och främst på om bilen är klar tills dess. Om inte faller det förstås helt bort. Att det kan vara så besvärligt utan bil!!
Nyss börjat snöa! Önskar inte mer snö just nu! Är kattvakt och är där just nu och är social med katten. Han vill inte gå ut i det här vädret, vilket jag har full förståelse för. Lättare med katt som ju kan gå på låda än en hund som måste ut. Ikväll blir det stallet och kvällsfodring och förhoppningsvis ridning. Troligtvis näst sista ridturen innan höftoperationen! Sen tyckte läkaren att jag ska vänta i fyra månader….

Internationella kvinnodagen och jag känner mig som en ut skiten lort. Gjort en praktisk examination i säkerhet idag och fått resultatet på examinationen jag gjorde i fredags, båda godkända. Har en praktisk examination på måndag och omexamination på onsdag. Som ni kanske anar så går utbildningen mot sitt slut. Snart bara två veckor kvar. Nu skall jag bara bli godkänd och hostan släppa, så blir nog livet ganska bra. Ha en bra kväll!