God Morgon 15 april
Förra helgen skulle jag vara köra bort lite saker till återvinningen, men tappade lusten innan jag ens kom till skott. Dagen efter åkte jag iväg, och tappade praktiskt taget rörelseförmågan istället. Ryggen låste sig på något konstigt sätt. Nu börjar det bli bättre, bortsett från domningar och ilningar ner i ett ben, men det får man väl leva med ett tag. Kan iallafall rör mig hyfsat nu. Skönt att sommardäcken redan ligger i bilen, tror inte jag skulle rå att få upp dem ur källaren just nu…
Många Connemaror ute på tävling den här helgen. Såg att Lindens Cirial (C-ponny) vann en LB:2 bland 19 storhästar på fina 70,88%. Eller rättare sagt 18, för utanför placering, på 9:e plats kom Doe Rose Boy (D-ponny) på 64%. Bra jobbat!!
I Hamre vann Skästa div1-hoppningens andra omgång. I laget två Connemaror, Glenlo Gale och Fideli QQ. som båda var felfria.
En liten söndagsnöt för er som är sysslolösa :) Ponnyn på bilden är en av åtminstone sex i samma "genre", som varit ute på tävlingsbanan i år. I härstamningen finns stuterinamn som Coosheen, Milford och Ashfield, och längre tillbaka tex Kimble.
Ha en bra dag!

Krya på dej ! Här har alla unghästar varit ute och åkt lastbil. Ny regnar det så jag drar mej inomhus . Ha en fin söndag!

#0 Låter som ryggskott, ta hjälp av naprapat är mitt tips. Annars är Linnex liniment toppen för att hjälpa vid muskelspänningar, bara man är försiktig när man stryker på första gången. Här är det en lugn söndag, har hämtat ett lass hö och tar en paus framför tv innan jag skall fixa stall och motionera kråka. Ha en bra dag!

Hemma efter årets första dressyrträning. Vi åkte låda till Enköping så det var mycket för ponnyn med nytt ridhus, nya omgivningar och ny tränare.
Bra tränare som bekräftade att vi jobbar på i rätt riktning och på rätt sätt och lite nya övningar med hem i bagaget
Ponnyn var väldigt nöjd med att komma hem igen.

#3 Nära mej .. Var var ni då ? :)

#2 Avvaktar nog med naprapat så länge ischiasnerven bråkar…

#4 Passerade Grillby i farten. Vi var på Jädra gård :)