Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 567 ggr
Märit
1

Godkväll 29 april!

Idag har vi haft städdag på Walsäng! Hård och trevlig dag, med mycket gjort! Vårt arbete med att kolla igenom en beteshage som vilat i två år blev tyvärr betydligt större än väntat. Någon (sannolikt hästmänniska) hade snott knoppisolatorerna på halva hagen, mer än 200 isolatorer. Att de bara har orkat??? En del linor hade de också stulit, men de linorna hade vi ändå tänkt byta, för de var av riktigt usel kvalitet. Engångslinor enligt mig… Men vilka bra medryttare vi har. Alla var på plats och hjälpte till!

Coromant
0

Tråkigt med dom som inte kan skilja på mitt och ditt. Här har helgen varit full med häst aktiviteter. Igår tittade vi på ponny hoppning sen ridning med Chalmer tillsammans med en annan connemara i stallet. På kvällen var China på dressyr träning med Sofia. Jätteduktiga båda två. Idag har vi varit på WE träning och igen visade Chalmer vilken super ponny han är. Inget hinder funderade han över bara gjorde allt. En sak som förbättrats mycket är ryggningen i hindret klockan.

liljegren
0

Skönt att ni har mycket folk att få hjälp av! Men helt galet att nån ens orkat gå o skruva ur isolatorerna. Här rullar allt på med hästar i olika åldrar som ska göra olika saker. Nu har dessutom fåren börjat lamma. Vi har bytt baggen till en av annan ras. Vilken skillnad på lamm! Stora och kralliga. Kikar in här lite då och då men känns som att så fort jag läst nått o ska skriva så säger det pang nånstans. Eller så kommer nått flygande. Barn eller sak. En bekant från Skottland kallade det för "terrible two".. ja, åldern på den äldsta då såklart. Har börjat med extravak på stona för nån vecka sen. Första är beräknad nu i mitten på maj. Tror inte det är dags än men det skadar ändå inte att kika i monitorn ett par gånger. Jag vaknar ju ändå. Sagt det många gånger förr men är så glad över våra kameror så jag kan hålla koll från soffan/sängen istället för att sova ute hos hästarna.

monsterpony
0

#2 Kan barnen komma flygande…? Förstår att det kan röra om i tillvaron… ;-)

GE
0

#0 Säger detsamma. Hur orkar man bara? Fräckt att göra så mot andra hästägare också, men det blir man ändå mindre förvånad över. Det finns ju folk till allt!

GE
0

#2 Ja, jag fattar inte hur du orkar! Jag är grymt imponerad av att du får ihop det :)

Ny bagge till Ryadamerna? Vilken ras? Om du inte har tid att fota pållarna, kan du väl iallafall lägga upp en bild på ett av lammen ;)

liljegren
0

#3 ja. Typ från bordet eller soffan eller större sten.. haha

liljegren
0

#5 Jag TROR att han är dorper/finull.. Jag ska se vad jag kan göra ;)