Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 985 ggr
GE
3

God Morgon 30 april

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Firar sista dagen i månaden med en morgontur i tvättstugan! Sen får vi väl se…
Träffade på den här fina ponnyn på Jälla i lördags. En sån där ponny som man blir tokkär i och vill ta med hem omedelbart! En rent förtjusande dam; Önnarps Qvinny f-07 e Hagens Ryan u Önnarps Lemona e Backuddens Mountain Haze .

Ha en trevlig Valborg, och tänk på igelkottarna ni som ska elda!

liljegren
0
liljegren
0

Den här plutten kom imorse :)

liljegren
0
GE
0

Plutten som kom i morse. Vilken sötnos :)

På uppdrag av liljegren, som har problem med telefonen

Kjerulfia1
0
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Mission stängsling completed, nu ska bara det nyinköpta aggregatet kopplas in (måste leta reda på jordspettet imorgon, som vi sett "någonstans" på gården) och sedan får pållarna flytta hit från grannbyn. 

Första bilden är från hästhagen. Även om det fanns äldre eltråd, så blev det en byte av stolp och vi satte ny tråd, den gamla var lagad på lite för många ställen för att det skulle kännas bra. Vi återupptäckte den gamla gärdsgården samtidigt som vittnade om  en helt annan tid. 

Fårhagen är ju värre på ett sätt, där finns det delar som det BARA är sten i, som på bilden. Det är mitt på högsta kustlinjen, så förställ er en strand vi iskanten i samband med att inlandsisen drog sig tillbaka, så får ni rätt feeling. Stranden är full med sten som har spolats fram av vågorna, och det är dessa j-lva stenar som vi förbannar då man tvingas byta stolp mitt i stenskramlet för att en gris har knäckt den, eller så var den bara gammal, en enestolp med MÅNGA år på nacken. 

Melody har haft semester mer eller mindre under de två senaste veckorna eftersom jag inte hunnit med. Först riktigt mycket jobb och de senaste dagarna har vi ju grejat med stängsel, men nu så blir det fart igen.

RC71
0

Hälsningar från Långarnö

RC71
0
GE
0

#5 Spännande att hitta spår från andra tider. I Gräns hagar finns det stenar med skålgropar, som härrör sig från bronsåldern. Man kan undra vad de användes tiil?

GE
0

#6 Snygg bild! Vilken kase!