Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikettallmänt
Läst 550 ggr
Paloma II
1

God em 26/5

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vilket härligt sommarväder vi har ☀️ Lämnade lilla Bess (11 veckor gammal gråhund) till svärmor så att jag och Becka kunde motionera våra ponnys nu på morgon innan det blev för varmt. Imorgon ska Paloma till Tierp och hoppa med laget division 3 och Mary har ingen tävling inplanerad förrens 17/6. Vi kommer inte att åka på riks utan åker med Mary till Sundbyholm och Riksmästerskapen på LB- nivå. http://www.ridsport.se/Svensk-Ridsport/Nyheter/2017/11/Granngardenvardfornyariksmasterskapet/ Bilden är på Bess och en av våra katter. Bess har haft oturen att få en smäll på ögat, så att hornhinnan lossnade samt att musklerna som håller fast ögat lossnade. Så hon har redan tillbringat fyra dagar på Ultuna och blev tyvärr av med sitt öga, men hon är pigg och glad ändå och ska förhoppningsvis bliven bra jakthund.

Sassenach
0

God Eftermiddag Har inte riktigt koll på vad det är för veckodag, tur att man har telefonen som håller reda på en. Vi har idag haft besök av två ponnyer som introducerades i löshoppningens svåra konst. Det är tänkt att de skall vara med på treårstest. Under tiden har vi piffat upp nya hästfinkan lite, dörrarna i bak har fått en tvärslå, mellanväggen fått ny pvcplast och ny ovanlucka. Kvar att fixa är innerbelysningen och ett fäste till backkameran, hoppas att detta hinns med innan nationaldagsutställningen. Hunnit med att skörda sparris och rensat i landet, just nu står vattenspridaren och sköter sitt i sagda land. Kvar är lite stallfix och motion av två hästar, den ena har laddat då han sett löshoppningsbanan hela dagen. Go kväll på er!

monsterpony
0

#0 Stackars Bess, men det kommer nog att fungera bra ändå. Jag gissar att en bra nos räcker långt när man ska vara jakthund.

Synd att ni inte kommer till Connemarariksen. Jag hade sett fram emot att se hur Becka och Mary utvecklats sen sist. Men de får ha lycka till på LB-riks istället och försvara connemara-äran där. En nog så viktig uppgift!

Själv är jag allmänt utmattad efter en dag av vandrande i de backiga markerna kring Trondheim. Jag är på "återbesök" över helgen och ville passa på att se alla favoritställen på en gång… Nu blir det nog en liten snabb tur in till byn och i natt kommer jag garanterat att sova sött!

GE
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#0 Stackars lilla vovven, men det kommer nog inte att hindra henne från att bli en bra jakthund. Hon har ju ett öga och en nos! Eftersom hon är så ung kommer hon också att anpassa sig snabbt till att vara enögd. Men vilken otur ändå :(

Ja, varmt och skönt är det, men knastertorrt! Nästan så att jag är lite avundsjuk på det regn och åskväder som ska dra in över södra Sverige. Fast bara lite….

Lycka till i morgon! Ska den andra Connemaran (Lisrua Blue) som var med i laget förra gången, vara med igen? Det är en fin ponny! Söt som socker dessutom!

Paloma II
0

#3 Lisra var med i laget- en väldigt söt ponny. Tyvärr gick det inget bra för laget. Lisra fick 8 fel och Paloma bidrog med 12 fel (två stopp). Paloma tyckte att ett guldgnistrande hinder var en för stor utmaning- annars hoppade hon klockrent.