God Morgon 5 Juni
Så blev det äntligen lite sval och blåsigt. Tyvärr inget regn och igår bröt en skogsbrand ut några få km härifrån, men duktiga brandmän verkar ha allt under kontroll nu.
Igår så bytte vi till nytt elrep i en liten men skön sommarhage. Kommunen hade tidigare lejt för rensning i skogen som inte skötts om på åratal. Tyvärr låg stora mängder med sly kvar och det är inte utan att man då tänker på vilka brasor det kan bli av detta. Vi var också ute på en lien tur till en kompis med Yuppie.När jag gick tillbaka till hagen så blev kompisarna så glada att de stormade fram och Aran klarade inte kurvan i hastigheten utan beslöt sig att hoppa över en rejäl slybuske. Vilket fin bild det blivit och man nu varit beredd.

Ja, det blev tvära kast! Tidigt i morse var det +4 här. Ett mer normalt juniväder? Brinner gör det i Salatrakten också. Ungefär samma område som drabbades av skogsbranden 2014. De verkade ha ganska bra kontroll igår, men nu har det börjat blåsa, så läget har förvärrats. Stackars människor som gått igenom det här en gång förut! Flera har börjat evakuera sina djur. Min kompis har redan fått främmande!
Lycka till på utställningen i morgon alla deltagare!! Om dagsformen är god kanske jag poppar över en stund. Det är dock i tidigaste laget för en glad pensionär ;)
Satte på värmen i sätet när jag åkte till stallet i morse! Tog upp båda hästarna samtidigt från sommarhagen, känner mig stark nog för det nu, så skönt! Efter tömkörningen fick de stå inne ett tag och vila. Inte för att de tyckte att det var en så bra idé! #1 Visst är det skönt att få ligga kvar i sängen ett tag på morgonen? Lycka till på utställningen alla!