God morgon 12 Juni
Här är det fullt upp med avslutningar - igår slutade yngsta dottern 6:an och idag slutar Becka 9:an. Helgen som var så var vi på Strömsholm och på dressyrtävling. Det gick riktigt bra på dressyrtävlingen. Becka hade som mål att rida runt 60% i båda klasserna då hon legat runt 58% förut. Hon klarade sitt mål gott och väl och fick personbästa i båda klasserna 🙂 I LC:1 fick hon 63,5% och LB:1 65,1% ,i LB:n blev hon t.o.m 5:e placerad. Bra gjort av dem som ekipage då deras huvudgren är hoppning och detta är deras andra dressyrtävling för i år. Igår kom hästmassören och masserade båda hästarna och det var så skönt tyckte båda hästarna. Hästmassören kommer ca en gång per månad och sen underhållsmasserar jag mellan varje gång. Mary är mjuk och fin i kroppen varje gång och om hon är stel någonstans är det högt upp på bogen, medans Paloma har mer spänningar i kroppen. Den här gången märktes det att jag inte hunnit rida veckan som varit utan hon har blivit longerad, gått i skrittmaskin och blivit riden av andra. Ju mer jag rider desto mjukare är hon i kroppen. Men idag är sista avslutning så nu blir det mer ridning 🙂 I natt kom det regn så att jag blev blött om fötterna när jag släppte ut gråhundarna i hundgården. Valpen och vår 4-åriga gråhund busar järnet där ute 🙂 Hoppas ni alla får en bra dag ☀️

Grattis till er ! :) Det kom en rejäl och välbehövlig regnskur i går så i dag går det att andas igen . Hårklippning på schemat sedan väntar en vanlig jobbardag .

Stort grattis! Det bästa med dressyren - att rida mot sina egna mål 🏆

#0 Grattis till Becka! Inte illa alls av en hopponny!