God dag 8/8
Bedriver ett krig mot styngflugorna. Provar allt från ögonbrynskniv, ryktsten och pälsglans till att blanda bikarbonat med vatten (skulle tydligen få äggen att tro att det var saliv så de lättare skulle lossna) jag blir snart tokig.

Jag har fått tips om kyllera, har inte testat ännu. Jag var heller inte nöjd med ögonbrynskniv, men igår köpte jag några på Kick eller vad sminkaffären heter. De kostade 69:- och fungerade mycket bättre än H&M:s billiga. Bikarbonat fungerade inte för mig helker, men min hovslagare hade däremot positiva erfarenheter av den metoden. Blandningen kom han tyvärr inte ihåg. Själv testade jag 1 del bikarbonat och 5 delar vatten.

Kyllera fungerar utmärkt. Antingen som den är eller utspädd med vatten. Som då kan svampas på, eller sprayas om den är tillräckligt lös.
Har hållit mig borta några dagar pga att min FB-konto blivit hackat, och det läggs ut Iphone-spam i mitt namn hela tiden. Jag hoppas att det inte dyker upp här också, men enl FB-supporten ska det inte göra det, eftersom det inte är samma lösenord.
Jag har bytt lösenord på FB 3 dagar i rad nu, men det fortsätter ändå! Känns lite obehagligt faktiskt. Liksom att swish plötsligt inte fungerar. Det ska väl inte kunna ha med spammen att göra, men man blir lätt lite paranoid.