God eftermiddag 23/8

#0 Det gäller att välja sina avelsston med omsorg… 😃
Två stenhårda dagar på jobbet avklarade. Det ska bli skönt med helg snart.

Konstigt väder ikväll. Kvavt + 19 och rånigt på samma gång! Fick idag besked att jag är välkommen till Sportriders tävlingar i helgen. En liten hake dock. De vill gärna att jag ska sponsra en klass med vinnarbilder. Ja, fast det ska väl gå det med, jag behöver ju faktiskt bara fota de som är felfria efter fas1.

#2 Fick du inte komma o fota annars ? Tycker allt detta med GDPR och fotografering gått så till överdrift. Vissa bryr sej inte alls och andra ska dra det hårt. Behövs väl att ett ärende prövas rättsligt för att få något slags hum om var gränserna ska dras . Suck .

Lundby är privat mark, så det har egentligen inte med GDPR att göra. Däremot är det mycket på tapeten nu, i och med den nya lagen. Ridklubbarna är mer alerta…
Jag lovade snabbt att sponsra en klass för att inte riskera något. 23 Connemaror vill man ju inte missa ;) Micke S är en otroligt trevlig person, och han frågade om jag kunde TÄNKA mig att sponsra en klass, eftersom det enl honom är ett populärt extrapris. Det ställdes alltså inte som krav, och vi hade nog löst det ändå…
Många fotografer sponsrar också klasser med vinnarbilder för att få reklam, så det är inget negativt. Förutom då att jag måste fotografera samtliga felfria i fas 1, men framför allt att det sätter sån press att få till bra bilder! Jag vägrar nämligen att lämna ut bilder som jag själv inte tycker är bra!
Det ska bli spännande att se hur det går. I kombination med att jag får sätta upp min lilla poster vid sekretariatet, kan det komma något positivt ur det här också. Det kan tex ge fler samtycken, speciellt om Connemarorna vinner! Låt oss hoppas!
Tack, så bra Gerd! Tack för att du promotar våra connemaror på så många sätt. Önskar dej en fin helg med många bra connemarafoton! /Madeleine

#4 Så bra ! Tack för ditt engagemang och lycka till i helgen . Har tyvärr inte möjlighet att åka o titta .

#7 Finns aktuell broschyr men osäker hur många ex som finns kvar.

#4 När jag ser bilden på postern tänker jag att vem skulle inte vilja bli fotad? :)

#9 Joo - men alla bilder blir ju inte så där! En del blir så här🤮