Godmorgon 29 augusti
Ny dag och nya möjligheter.
Idag har jag träningsvärk eftersom jag igår red två hästar, varav en där man absolut inte kunde fuska med sina core-muskler. Första icke-connemaran på 5 år, ett halvblod (Ms hagkompis) på dryga 160, rätt lagom i storlek kändes det som . Men en gungande gång utan dess like. Den kommer det bli intressant att försöka sitta ned på i traven. 😮 Men det ska nog gå bra, tanken är att vi ska rida Allsvenskan DIV III dressyr (häst). Även om M är riktigt fin på hemmaplan nu så behöver vi få till galoppfattningarna och miljöträna lite på andra ställen innan vi är tävlingsklara.
Idag ska M få träna på galoppfattningarna.

Tack för att du försöker hålla igång sajten när ingen annan orkar ;) Själv har jag varit ute och farit runt lite, och inte haft så mycket tid över, men från och med september blir det ordning och reda igen. Då börjar jag på schema på plåsterhuset 5-7 pass per månad. Det gäller att kontinuerligt få in extra kosing till att försörja ponnyn!
Besiktade gamla bilen idag. Hoppades på många 2:or för att äntligen få ändan ur vagnen och köpa en lite nyare. Vad hände? Rakt igenom med blankt papper!!
Så här kan det bli ibland! Jag stod och väntade på att Myshall Silver Lady skulle hoppa, men helt plötsligt bestämde sig tydligen hinderpersonalen för att ha ett möte precis framför mig. De kom från ingenstans på 0.0 sekunder….
Är det halvblodet eller M du ska rida div III på? Börjar inte det nu snart?

#1 Grundtanken i våras var Melody, men vi är inte riktigt där än, så det blir halvblodet. M kanske skulle vara redo till sista omgången om galoppfattningarna börjar sitta ordentligt som de ska. Det kan ju vara bra att kunna fatta galopp på rätt ställe 😃
Yes div III är på gång. Ska bli spännande, jag har ju inte tävlat sedan jag var typ 12…. så det är ett gäng år sedan.