Godmorgon 8 september
Idag ska Chalmer börja ridas efter sin vila. En skritt tur kommer han gilla, han har tyckt att de senaste dagarna har varit tråkiga. China klipptes igår, hon har varit riktigt svettig efter träningspassen. På tisdag är det dressyr träning för China och Sofia. Vi kommer att ha WE träning hemma men även på Upk när det passar. Chalmer kommer att fortsätta sin hoppträning när han är helt igång igen. Troligen en hopptävling i Rimbo sista september om han känns redo då. Trevlig helg!

Tänk så man kan ställa till det för sig! Blev stoppad av polisen och det visade sig att mitt körkort har gått ut! Det hade jag inte den blekaste aning om! Jag fick förvisso papper från transportstyrelsen för ett par månader sen, men hade i den vevan beställt nya reg bevis på bilen. Därför öppnade jag inte breven, utan lade bara undan dem så länge. Nu väntar jag på nya kortet, och det tycks ta evigheter!
Den här gången kom jag undan med en tillsägelse, men de hotade med att det kan bli både böter och indraget körkort om det vill sig illa!!
Det blir cykel till Akkis ikväll, men det skulle det ha blivit ändå…

#1 Hoppsan! Tur att de nöjde sig med tillsägelsen.
Här inleddes dagen med en svamptur i lätt regn. Fick ihop en lagom mängd Karl Johan som nu ligger i torken. Sen stadstur och gräsklippning. Det senare slet man inte mycket med i somras. Nu dags för middag.
I morgon håller jag tummarna för hela 11 connemaror på treårstest och kvalitetstävlan i Nybro. Heja, heja!

Idag vart ponnyn fått skutta lite. Gick hyffsat bra. Jag gjorde en tabbe som fick ponnyn att bli osäker så då fick vi lite att jobba med sedan. En kompis filmade och det är ju jättenyttigt. Jag Måste räta på mig! Det känns som att jag gör det, men icke. Vet inte riktigt hur jag ska få in ett rätta känslan i kroppen.
Körde dottern och Pemberley till hoppträning igår och idag. Allt gick jättebra, både lastning och hoppning.