God dag 5/11
Dagarna med två vildingar går i ett. Albin letade efter Sammy Snigel medans jag mockade och lunchfodrade. När vi skulle gå in berättade Albin att han skulle åka med häst och släde till tomten för att hämta julklappar.. bäst jag sätter fart då, för vi har varken inkörd ponny eller släde ;) Igår fick jag lite tid över då maken tog med sig barnen för att handla. Tog en promenad är med åringen Festy (Skahanagh Skylark - Grange Flynn Sparrow). Han såg lite fundersam ut "ska vi verkligen lämna polarna?" Men var absolut inte svår att övertyga om att så var fallet. Snällt traskade han med runt en runda för att sedan följa med ner till stallet för en grundligare rykt och träna lite på att vara ensam i stallet. Han upptäckte fort högen med grovfoder och då spelade det ingen roll att han var själv. Det spelade visserligen ingen roll när han ätit upp heller ;) Iom att han normalt går på lösdrift i flock tyckte jag han uppförde sig mer än väl så det blev stora guldstjärnan för ordning och uppförande! Manen har han fått friserad av polaren..

#0 Ja, då får du nog lägga på ett kol ;)
Roligt att han är snäll och lättsam, men det kanske bara var handlingsförlamning av chocken att lämna polarna 😉Jag tycker frisören misslyckades lite med luggen, annars helt ok😃Jag tror gossen minsann har fått sin mors öron!

Äntligen hemma efter en helg i de småländska skogarna.
Idag tömkörde jag M på banan. Det blev mycket galopp och övergångar mellan trav och galopp. Hon fick en riktigt fin och avslappnad trav idag. Ett stort plus i kanten.

#0 Jag tycker Albin har en bra plan (då behöver ju inte ni fixa klappar), frågan är bara vilket år det blir 😃

#1 det är br med stora öron.. Då han man lite hjälp över hindret, haha! #3 Han hinner nog sluta tro på tomten innan dess ;)

#4 Så sa Ashfields Festys ägare också, när jag "klagade" på Fenellas dumboöron, med luva i fullstor för att inte behöva vika dem ;) She needs the ears to direct her…

"Big ears - big heart" är väl ett talesätt också? ;)