Godeftermiddag 11/11-18
Det här ruggiga dimma/dis/småregnsvädret kan man ju bli väldigt trött på efter en vecka. Jag hoppas det ger sig snart.
Idag var det lite dramatik i stallet. När jag kom ner så visade det sig att det låg en älg 3 m från staket till M och Vs hage, och den hade legat där hela morgonen. Troligen samma lite haltande älg som har varit häromkring senaste månaden. Det kändes ju inte riktigt normalt att den inte reste på sig.
Viltgubbarna kom och de sköt älgen. Det visade sig att det var en äldre ko som hade starr på båda ögonen och nästan inga tänder kvar, så det kändes bra att hon inte längre behövde gå omkring utan att kunna se och utan att kunna äta ordentligt 🌺. Hon hade antagligen inte klarat vintern ändå.
Sedan begav sig M och jag ut i skogen med en av stallpolarna. Det blev en skön skrittur, men lite ruggigt.
V har fullt upp med att acklimatisera sig för tillfället, och lära sig att dricka ur vattenkopp. Hon har fattat att det finns vatten i koppen, nu ska hon bara våga trycka på flottören (eller vad det heter). Hon såg lite rolig ut när hon gjorde det första gången i boxen, det där pysande ljudet var ju konstigt.

Men stackars älg då 😕
Ja , vattenkopp är en ny upplevelse för lilla fröken . Hon lär sej nog snart .
Här har eldats ris hela förmiddagen och eftermiddagen ägnades åt att flytta runt lite hästar i hagarna som ska vaccineras på tisdag . Syrran åker på jobbresa tre dagar så det gäller att få det som kräver mer än två händer gjort innan .
Inget hästrelaterat idag! Istället lite styrketräning samt klippning av hallonbuskar. Ev blir det lite sol imorgon! Det gäller att vara uppmärksam så att man hinner ut då!

#0 Skönt att älgkon fick sluta sitt liv så istället för att ligga och självdö i vinter!